• Посилання скопійовано

Чи можна відображати в обліку запізнілі документи у тому періоді, коли вони були отримані?

Акти виконаних робіт за минулий звітний період отримані із запізненням (після подання звітності з податку на прибуток за цей період(. Чи можна відобразити такі акти в обліку у періоді їх отримання, щоб не виправляти вже подану податкову декларацію?

Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

У листі від 22.04.2016 р. №31-11410-06-5/11705 (див. «ДК» №19/2016) Мінфін роз'яснив, що витрати, щодо яких на момент складання фінзвітності не отримано первинних документів від контрагентів, визнаються в періоді:

  • або отримання доходу, для отримання якого вони здійснені;
  • або їх фактичного понесення, якщо витрати неможливо прямо пов'язати з доходом.

При цьому достатнім до моменту отримання первинних документів від контрагента є застосування первинних документів, створених підприємством самостійно у довільній формі з дотриманням вимог щодо обов'язкових реквізитів первинного документа. Говорячи про такий первинний документ, фахівці Мінфіну згадують бухгалтерську довідку, в якій зазначається розрахункова сума витрат.

Отже, витрати необхідно відображати незалежно від того, чи було отримано первинні документи. Таким чином, витрати за запізнілими актами слід було відобразити у тому звітному періоді, у якому фактично були виконані роботи.

Більш докладно про це ми пишемо у статті «Витрати визнаються витратами того періоду, в якому вони були понесені».

Якщо витрати за запізнілими актами визнавати у тому звітному періоді, у якому було їх отримано, то це буде завищення витрат у періоді отримання документів. Тому податківці можуть заперечувати право на такі витрати у періоді отримання. Згідно з пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абз. 1 пп. 44.1 ПКУ. Отже, запізнілу «первинку» можна  включати лише до витрат того періоду, за який вона складена.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Капіталізація витрат на страхування товарів при їх перевезенні
    Чи підлягають витрати на страхування товарів при їх перевезенні капіталізації у собівартість товарів, або їх слід відображати як окремі витрати підприємства?
    02.12.202512
  • Безоплатна передача продукції "високодохідником" на потреби ЗСУ: оподаткування та облік
    Підприємство-"високодохідник" (платник податку на прибуток, що застосовує податкові різниці з розд. ІІІ ПКУ) планує безоплатно передати військовій частині власну продукцію собівартістю 400 тис. грн. Який порядок оподаткування ПДВ та податком на прибуток, а також правила оформлення такої операції?
    02.12.202531
  • Нерезиденту повернено передплату за участь у виставці: як відобразити в бухобліку та оформити РК?
    Контрагент-нерезидент сплатив за участь у виставці двома платежами (були оформлені ПН), але з часом вирішив не брати участь у виставці та повернути кошти. Було укладено угоду про розірвання договору та повернено кошти. Які мають бути проведення в бухобліку, якщо кошти заходили не в повному обсязі, а за мінусом комісії, яка згідно з договором сплачується отримувачем (приклад: надійшло два рази по 495 євро (5 євро - комісія)? За яким курсом треба виписати РК на суму повернення (повернули 1000 євро)?
    02.12.202522
  • Оформлення додаткового блага при використанні паливної карти працівником
    Який порядок нарахування та бухобліку додаткового блага у разі використання працівником паливної карти підприємства для заправки власного авто, а також які первинні документи необхідні для правильного оформлення цієї операції?
    02.12.202591
  • Ремонт обладнання за кордоном: бухоблік, митниця та ПДВ
    Клієнт передав підприємству обладнання на ремонт, який неможливо провести в Україні, тому його потрібно експортувати до материнської компанії в Австрію. Як оприбуткувати обладнання клієнта на склад? Як оформити експорт в Австрію з урахуванням митного режиму? Після ремонту як провести імпорт назад та передати обладнання клієнту? Розглянути аспекти бухбліку та ПДВ
    01.12.202536