• Посилання скопійовано

Чи можна відображати в обліку запізнілі документи у тому періоді, коли вони були отримані?

Акти виконаних робіт за минулий звітний період отримані із запізненням (після подання звітності з податку на прибуток за цей період(. Чи можна відобразити такі акти в обліку у періоді їх отримання, щоб не виправляти вже подану податкову декларацію?

Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

У листі від 22.04.2016 р. №31-11410-06-5/11705 (див. «ДК» №19/2016) Мінфін роз'яснив, що витрати, щодо яких на момент складання фінзвітності не отримано первинних документів від контрагентів, визнаються в періоді:

  • або отримання доходу, для отримання якого вони здійснені;
  • або їх фактичного понесення, якщо витрати неможливо прямо пов'язати з доходом.

При цьому достатнім до моменту отримання первинних документів від контрагента є застосування первинних документів, створених підприємством самостійно у довільній формі з дотриманням вимог щодо обов'язкових реквізитів первинного документа. Говорячи про такий первинний документ, фахівці Мінфіну згадують бухгалтерську довідку, в якій зазначається розрахункова сума витрат.

Отже, витрати необхідно відображати незалежно від того, чи було отримано первинні документи. Таким чином, витрати за запізнілими актами слід було відобразити у тому звітному періоді, у якому фактично були виконані роботи.

Більш докладно про це ми пишемо у статті «Витрати визнаються витратами того періоду, в якому вони були понесені».

Якщо витрати за запізнілими актами визнавати у тому звітному періоді, у якому було їх отримано, то це буде завищення витрат у періоді отримання документів. Тому податківці можуть заперечувати право на такі витрати у періоді отримання. Згідно з пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абз. 1 пп. 44.1 ПКУ. Отже, запізнілу «первинку» можна  включати лише до витрат того періоду, за який вона складена.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік та дисконтування довгострокової поворотної фінансової допомоги
    Підприємство отримало довгострокову поворотну фінансову допомогу (ПФД) на суму 1 000 000 грн терміном на 10 років. Як розрахувати суму дисконту згідно з вимогами НП(С)БО та якими бухгалтерськими записами відобразити операцію отримання та дисконтування зобов'язання за цією ПФД?
    14.11.202539
  • Бухгалтерські проведення при виконанні робіт з фарбування
    Які бухгалтерські проведення застосовуються для відображення операцій з виконання робіт з фарбування металовиробів, за умови, що придбана фарба обліковується на Рахунку 28 "Товари"?
    14.11.202532
  • Повернення ПДВ від іноземного постачальника: що в обліку?
    ТОВ (платник податку на прибуток та ПДВ) займається міжнародними вантажними перевезеннями. Оплату за дороги (автобан) здійснює у валюті зі свого разрахункового рахунку. Зараз компанія, якій оплачуються дані послуги, повертає суму сплаченого ПДВ. Як таку операцію показати в бухобліку?
    13.11.202518
  • Облік товару: від пачок до штук за одним кодом УКТ ЗЕД
    Підприємство оприбуткувало товар у пачках по 1000 штук у кожній (загалом 1 пачка = 3 одиниці товару, всього - 3000 одиниць). Реалізація планується поштучно. Як правильно відобразити в обліку та звітності перехід від пачок до штук за одним кодом УКТ ЗЕД, щоб уникнути розбіжностей при перевірці податковими органами?
    13.11.202538
  • Списання в бухобліку асфальтобетонного покриття
    Яка коректна методика бухгалтерського обліку та документальне оформлення списання (вибуття/ліквідації) асфальтобетонного покриття (дороги, майданчика), яке обліковується як об'єкт основних засобів відповідно до вимог НП(С)БО?
    13.11.202540