• Посилання скопійовано

Чи можна відображати в обліку запізнілі документи у тому періоді, коли вони були отримані?

Акти виконаних робіт за минулий звітний період отримані із запізненням (після подання звітності з податку на прибуток за цей період(. Чи можна відобразити такі акти в обліку у періоді їх отримання, щоб не виправляти вже подану податкову декларацію?

Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

У листі від 22.04.2016 р. №31-11410-06-5/11705 (див. «ДК» №19/2016) Мінфін роз'яснив, що витрати, щодо яких на момент складання фінзвітності не отримано первинних документів від контрагентів, визнаються в періоді:

  • або отримання доходу, для отримання якого вони здійснені;
  • або їх фактичного понесення, якщо витрати неможливо прямо пов'язати з доходом.

При цьому достатнім до моменту отримання первинних документів від контрагента є застосування первинних документів, створених підприємством самостійно у довільній формі з дотриманням вимог щодо обов'язкових реквізитів первинного документа. Говорячи про такий первинний документ, фахівці Мінфіну згадують бухгалтерську довідку, в якій зазначається розрахункова сума витрат.

Отже, витрати необхідно відображати незалежно від того, чи було отримано первинні документи. Таким чином, витрати за запізнілими актами слід було відобразити у тому звітному періоді, у якому фактично були виконані роботи.

Більш докладно про це ми пишемо у статті «Витрати визнаються витратами того періоду, в якому вони були понесені».

Якщо витрати за запізнілими актами визнавати у тому звітному періоді, у якому було їх отримано, то це буде завищення витрат у періоді отримання документів. Тому податківці можуть заперечувати право на такі витрати у періоді отримання. Згідно з пп. 44.1 ПКУ, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абз. 1 пп. 44.1 ПКУ. Отже, запізнілу «первинку» можна  включати лише до витрат того періоду, за який вона складена.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як облікувати придбану печатку для документів?
    Підприємство придбало додаткову печатку для документів вартістю 600 грн (з ПДВ). На якому рахунку обліковувати цей актив і яким чином його списати?
    Сьогодні 09:06377
  • Дисконтування довгострокової ПФД фізичною особою
    Чи зобов'язана фізична особа дисконтувати довгострокову поворотну фінансову допомогу, яку вона отримала або надала?
    Сьогодні 07:0324
  • Зміна системи оподаткування ФОПа: облік доходів та ПДВ
    ФОП у першому півріччі (на єдиному податку з ПДВ) відвантажив товар, а оплату за нього отримав у другому півріччі, вже перебуваючи на загальній системі оподаткування з ПДВ через перевищення ліміту. Чи є якісь особливості оподаткування?
    17.11.202522
  • Які особливості обліку та оподаткування сертифікатів на медичні послуги?
    ТОВ — платник податку на прибуток надає медичні послуги, звільнені від ПДВ. ТОВ планує продавати подарункові сертифікати зі строком дії 1 рік. Як відобразити таку операцію в обліку? Як вона оподатковується ПДВ?
    17.11.202520
  • Бухоблік ТМЦ: вибір рахунків та облік послуг переробки
    Підприємство виготовляє запаси власними силами та отримує з переробки власної сировини. Запаси використовуються для виробництва продукції, виготовлення оснастки та інвентаря, як запчастини для ремонту основних засобів та МШП. Запаси можуть проходити кілька етапів переробки у різних постачальників, вартість яких включається до вартості запасів. Які рахунки обліку правильно використовувати з переліку 201, 207, 209, 221, 25? Чи впливає кількість етапів переробки на зміну рахунків обліку?
    17.11.2025251