• Посилання скопійовано

Обов’язковий аудит: чи поширюються вимоги на неприбуткові організації?

Неприбуткова організація відповідає критеріям середнього підприємництва. Чи підлягає вона обов’язковому аудиту? Який тип звітності необхідно подати для аудиту? За якою формою така організація має складати та подавати фінзвітність до ДПС?

З однієї сторони маємо п. 3 ст. 11 Закону про бухоблік, в якому зазначено, що для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати (№1-мс, 2-мс).

Крім того, 23.07.2019 р. до П(С)БО 25 внесено зміни і тепер його положення поширюються і на непідприємницькі товариства (конфлікт Закону про бухоблік та П(С)БО 25 було усунуто).

При цьому, варто зазначити, що мова йде саме про визначення типу фінзвітності, яке складає неприбуткова організація і подає разом із звітом про використання доходів. Своєю чергою, тип підприємства (в даному випадку середнє) визначається в загальному порядку за п. 2 ст. 2 Закону про бухоблік.

З іншої сторони п. 3 ст. 14 Закону про бухоблік, яким встановлено обов’язок середніх підприємств (дійсно без виключень для непідприємницьких товариств) не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі).

Що мається на увазі під «у повному обсязі» не зазначено, проте можна зробити припущення, що мова йде саме про фінансову звітність за формами №1-5.

Маємо вже конфлікт норм у самому Законі про бухоблік.

Тобто, можна було б сказати, що обов’язок оприлюднити свою фінзвітність у повному обсязі на веб-сторінці у такої неприбуткової організації буде (за приписом п. 3 ст. 14 Закону про бухоблік), але при цьому разом із Звітом податківцям така неприбуткова організація подає фінзвітність за скороченою формою (за приписами п. 3 ст. 11 Закону про бухоблік та П(С)БО 25).

Однак, у підкатегорії 102.20.02, «ЗІР» дійсно міститься роз’яснення податківців, що неприбутковими установами та організаціями (крім неприбуткових установ та організацій, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ) подається разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштівЗвіт про власний капітал та Примітки до річних звітів (форми №№ 1-5) - повний комплект фінансової звітності.

Як аргумент податківці використовують те, що формою звіту про використання доходів передбачено подання форм фінансової звітності як додатка ФЗ до Звіту. Водночас, у Звіті передбачено відображення поданих до Звіту форм фінансової звітності:

  • Баланс (звіт про фінансовий стан);
  • Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід);
  • Звіт про рух грошових коштів;
  • Звіт про власний капітал;
  • Примітки до річної фінансової звітності;
  • Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати);
  • Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати).

На підставі того, що Звіт неприбутківця містить можливість подання повної фінансової звітності податківці роблять висновок, що неприбуткові організації, які відповідають критеріям середніх підприємств, повинні подавати повний комплект звітності.

Одеські податківці надавали аналогічне роз’яснення.

Тож, підсумовуючи зазначене вище, можна прийти до висновку, що неприбуткова організація, яка відповідає критеріям середнього підприємства, все ж таки має на своєму веб-сайті опублікувати повний комплект своєї фінансової звітності (за формами №1-5). Але ось питанням, за якою формою подавати фінансову звітність податківцям разом із Звітом, є спірним. Якщо вирішити не сперечатись з податківцями (крім того все одно повний комплект фінзвітності доведеться складати на веб-сайт), то і податківцям разом із Звітом слід подавати фінзвітність за повною формою.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410