• Посилання скопійовано

Коли визнавати витрати на сплату відсотків?

ТОВ в 2012 р. взяло кредит у нерезидента під 0,1% з кінцевим строком сплати відсотків у грудні 2020 р. Кредит погасили у 2019 р., а відсотки не нараховувалися. У 2019 р. це виправлено: відсотки за 2019 р. нараховано Дт 951 Кт 684, а за 2012-2018 р - Дт 442 Кт 684. Чи можна віднести на витрати всю суму відсотків за 2012 р-2019 рр. записом Дт 951 Кт 684? Чи можна внести до договору нарахування відсотків і сплату в кінці строку?

Строк сплати відсотків не впливає на строки їх нарахування.

Оскільки відсотки нараховуються за весь час фактичного користування кредитом, то вони повинні нараховуватись у кінці кожного звітного періоду – кварталу або року, в залежності від того, який звітний період застосовує ТОВ – квартальний або річний.

Протягом кожного звітного періоду відсотки нараховуються записом Дт 951 Кт 684, як і було зроблено у 2019 році.

Відсотки, що припадають на минулі роки, мали бути нараховані у минулих роках. Тому в 2019 році було зроблено виправлення цієї помилки через зміну сальдо нерозподіленого прибутку, і це правильно. Це витрати минулих років, а не поточного року. Якщо в 2019 році зробити ще один запис на суму цих відсотків, але уже Дт 951 Кт 684, то сума витрат на сплату відсотків просто подвоїться, адже вона вже була відображена записом Дт 442 Кт 684.

Щоб все-таки врахувати витрати минулих років у 2019 році, можна внести виправлення до декларацій з податку на прибуток за 2016, 2017 та 2019 роки. Декларації за 2015 рік та раніше вже не можна виправити, тому що діють строки, передбачені п. 50.1 ПКУ та ст. 102 ПКУ.

Положення договору, які передбачають перенесення дати нарахування відсотків на інші періоди, не можуть змінити правила нарахування витрат та зобов’язань у бухобліку, тому це не врятує ситуацію. Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені, і тому в договорі не можна прописувати положення, які суперечать цій нормі.

Також відповідно до п. 5 П(С)БО 16 витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань. Тому, якщо відсотки нараховуються за певний період, вони повинні бути нараховані саме в цьому періоді і не можуть бути перенесені на інші періоди.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202572
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025160
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250