• Посилання скопійовано

Коли визнавати витрати на сплату відсотків?

ТОВ в 2012 р. взяло кредит у нерезидента під 0,1% з кінцевим строком сплати відсотків у грудні 2020 р. Кредит погасили у 2019 р., а відсотки не нараховувалися. У 2019 р. це виправлено: відсотки за 2019 р. нараховано Дт 951 Кт 684, а за 2012-2018 р - Дт 442 Кт 684. Чи можна віднести на витрати всю суму відсотків за 2012 р-2019 рр. записом Дт 951 Кт 684? Чи можна внести до договору нарахування відсотків і сплату в кінці строку?

Строк сплати відсотків не впливає на строки їх нарахування.

Оскільки відсотки нараховуються за весь час фактичного користування кредитом, то вони повинні нараховуватись у кінці кожного звітного періоду – кварталу або року, в залежності від того, який звітний період застосовує ТОВ – квартальний або річний.

Протягом кожного звітного періоду відсотки нараховуються записом Дт 951 Кт 684, як і було зроблено у 2019 році.

Відсотки, що припадають на минулі роки, мали бути нараховані у минулих роках. Тому в 2019 році було зроблено виправлення цієї помилки через зміну сальдо нерозподіленого прибутку, і це правильно. Це витрати минулих років, а не поточного року. Якщо в 2019 році зробити ще один запис на суму цих відсотків, але уже Дт 951 Кт 684, то сума витрат на сплату відсотків просто подвоїться, адже вона вже була відображена записом Дт 442 Кт 684.

Щоб все-таки врахувати витрати минулих років у 2019 році, можна внести виправлення до декларацій з податку на прибуток за 2016, 2017 та 2019 роки. Декларації за 2015 рік та раніше вже не можна виправити, тому що діють строки, передбачені п. 50.1 ПКУ та ст. 102 ПКУ.

Положення договору, які передбачають перенесення дати нарахування відсотків на інші періоди, не можуть змінити правила нарахування витрат та зобов’язань у бухобліку, тому це не врятує ситуацію. Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені, і тому в договорі не можна прописувати положення, які суперечать цій нормі.

Також відповідно до п. 5 П(С)БО 16 витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань. Тому, якщо відсотки нараховуються за певний період, вони повинні бути нараховані саме в цьому періоді і не можуть бути перенесені на інші періоди.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202527
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025244
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.202536
  • Облік продажу майнового комплексу з незавершеним будівництвом та земельною ділянкою
    Підприємство має на балансі будівлю (цілісний майновий комплекс) та незавершене будівництво складу, що обліковується на субрахунку 152. Під будівлею земельна ділянка, облікована на субрахунку 101. Планується продаж майнового комплексу. Чи потрібно перед продажем перевести незавершене будівництво складу на субрахунок 103? Як відображати в обліку продаж наведеного комплексу?
    03.04.202532
  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    02.04.202529