• Посилання скопійовано

Поліпшення орендованого приміщення: облік та ПДВ

Підприємство бере в оренду приміщення з подальшим правом викупу його у місцевої влади. Приміщення у дуже занедбанему стані та потребує капітального ремонту. Як витрати на такий ремонт будуть відображені в обліку? Що з ПДВ?

Загальне

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону про фінлізинг,  майно, що перебуває в державній або комунальній власності та щодо якого відсутня заборона передачі в користування та/або володіння, може бути передано в лізинг у порядку, встановленому Законом про фінлізинг.

Згідно із ст. 15 Закону про фінлізинглізингоодержувач має право поліпшити річ, яка є предметом договору лізингу, лише за згодою лізингодавця. Якщо поліпшення предмету лізингу здійснене без дозволу лізингодавця, лізингоодержувач має право вилучити здійснені ним поліпшення за умови, що такі поліпшення можуть бути відділені від предмета лізингу без шкоди для нього.

Якщо поліпшення речі зроблено за згодою лізингодавця, лізингоодержувач має право на відшкодування вартості необхідних витрат або на зарахування їх вартості у рахунок лізингових платежів. Тобто всі поліпшувальні роботи слід оформити у договірних відносинах.

 

Облік

Що слід розуміти під фінорендою для цілей бухобліку роз'яснює П(С)БО 14. Детальніше про визнання оренди фінлізингом у бухобліку ми писали тут.

Що стосується поліпшень фінлізингу (виходимо із того, що оренда комунального майна відповідає одній із вимог визнання фінлізингу), то відповідно до п. 6 П(С)БО 14 витрати орендаря на поліпшення об’єкта фінансової оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, відображаються як капітальні інвестиції, що включаються до вартості об’єкта фінансової оренди.

Радимо у випадку із витратами на ремонт та поліпшення об’єкта фінлізинга (оформленням, визначенням характеру робіт) керуватися П(С)БО 7 та Методрекомендаціями №561.

Так, відповідно до п. 19 Методрекомендацій №561 затрати орендаря на поліпшення об'єкта фінансової оренди, що визнаються ним капітальними інвестиціями за умовами, зазначеними у п. 29 цих Методрекомендацій, відображаються за дебетом рахунку капітальних інвестицій із наступним збільшенням первісної вартості об'єкта фінансової оренди, якщо інше не передбачено орендною угодою:

  • Дт 152 Кт 63, 68, 66;
  • Дт 10/об’єкт фінлізингу Кт 152.

 

ПДВ

У разі придбання з ПДВ товарів, послуг для проведення поліпшення об’єкта фінлізингу, ПДВ належить до податкового кредиту лізингоодержувача у загальному порядку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Структура бухгалтерської служби середнього підприємства
    Як створити шаблон структури бухгалтерської служби для середнього підприємства? Які критерії слід покласти в основу формування організаційної структури, враховуючи чисельність працівників, функціональний розподіл обов'язків та специфіку діяльності підприємства?
    Сьогодні 18:596
  • Відповідальне зберігання металобрухту: чи вважається заготівлею?
    Підприємство списало основні засоби, від яких утворився металобрухт. Чи є тимчасова передача цього металобрухту іншій юрособі на відповідальне зберігання заготівлею? Чи повинна юрособа, що надає послуги відповідального зберігання металобрухту, бути внесена до Переліку суб'єктів господарювання, які здійснюють заготівлю та операції з металобрухтом?
    Сьогодні 14:1616
  • Нюанси обліку паливних скретч-карток
    Неприбуткова організація має на балансі скретч-картки (субрахунок 203). АЗС (мережі «Авіас»/«ANP») відмовляють у видачі пального. Організація отримала судове рішення про стягнення повної вартості карток. Виконавче провадження триває. Договір щодо скретч -карток не розірвано. Чи потрібно списувати картки та визнавати дохід на дату рішення суду? Як правильно відобразити це в обліку?
    Сьогодні 11:2434
  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202525
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202537