• Посилання скопійовано

Немає норм витрат палива в Нормах №43: як затвердити?

Товариство придбало новий автомобіль з автосалону. Чи може організація сама затвердити норми списання палива для цього автомобіля? Чи потрібно робити запити щодо норм у якісь відповідні установи, адже у Наказі №43 марки цього автомобіля немає?

Суб’єкти господарювання при виборі норм списання палива, які хочуть податківці для цілей ПДВ, керуються таким:

1) Якщо у Наказі №43 перераховані марки, моделі, характеристики автомобілів, якими користується підприємство, то воно може керуватися нормами у такому наказі;

2) Якщо перераховані у Наказі №43 марки, моделі, характеристики автомобілів не відповідають тим, яким користується підприємство (тобто відсутні у Наказі 43), тоді підприємство може звернутися до ДП «ДержавтотрансНДІпроекту» із заявкою про встановлення відповідних тимчасових індивідуальних базових лінійних норм. Варто зауважити, що встановлені таким чином норми вводяться в дію наказом керівника підприємства, є чинними тільки для автомобілів цього підприємства та втрачають чинність при введенні в дію в Україні постійних норм витрат палива та мастильних матеріалів на відповідні моделі (модифікації) автомобілів (абз. 2 пп. 2.1.5 Наказу №43);

3) Також можливий третій варіант – розробити та затвердити внутрішнім документом (розпорядження/наказ керівника) власні норми витрачання палива. Так, Верховний суд України у постанові від 03.04.2018 р. по справі № 817/1429/16 та Другий апеляційний адмінсуд у  Рішення від 28.05.2019 р. по справі № 520/10111/18, вважають, що норми списання ПММ можуть бути врегульовані внутрішніми документами, а також підтверджені відповідними розрахунками з урахуванням технічних характеристик агрегатів, експлуатаційних норм та інших факторів.

Адже суди вважають, що витрати ПММ не обов’язково повинні відповідати рекомендаційним нормам (зокрема, Нормам № 43). Адже Норми № 43 не зареєстровані в Мін’юсті, а тому не є нормативно-правовим актом у розумінні ст. 117 Конституції України.

Як варіант для встановлення власних норм можна основуватися на документації із заводу-виробника авто. Втім, там зазвичай дані про середню норму витрат ПММ або за базових умов використання. А тому, як варіант, можна скористатися правилами затвердження норм витрат ПММ, які наведені у п. 2.2 Норм №43.

Саме про це й говорить Держаудитслужба у листі від 19.09.2017 р. № 18-16/204: «Згідно з підпунктом 2.2.1 пункту 2.2 розділу 2 норм для роботи спеціального обладнання, яке встановлюється на автомобілі, норми витрат палива для якого не увійшли до цього нормативного документа, допускається застосувати технологічні норми, наведені в документації заводу-виробника обладнання, або розрахувати їх з використанням технічних даних, наведених у цій документації. Можливість встановлення тимчасової норми витрати палива розглядає комісія, яка створюється із не менш як трьох спеціалістів підприємства і представника вищої організації, який є куратором з питань енергоспоживання. Результати розгляду оформлюються актом (за формою згідно з додатком Ж)».

Таким чином, якщо Наказом №43 для нової моделі авто, придбаного підприємством, не встановлені норми, бажано звернутися до ДП «ДержавтотрансНДІпроект» для розроблення тимчасових індивідуальних.

Ще як варіант, втім при необхідності його слід відстоювати у судовому порядку – можна розробити та затвердити власні норми списання палива. При цьому, скоріш за все, податківці не будуть проти власних норм, якщо вони будуть не суттєво відрізнятися від норм у Наказі №43 за схожими чи подібними автомобілями.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202422
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427