• Посилання скопійовано

Облік витрат на оренду доменного імені веб-сайту

Підприємство уклало договір оренди доменного імені на рік з умовою складання акту виконаних робіт і оплати в кінці року. Як обліковувати такі витрати?

Податківці неодноразово наполягали (зокрема, тут та тут), що витрати платника податку, пов’язані з розробкою веб-сайту та його розміщенням в мережі Інтернет (реєстрація доменного імені та хостинг), принаймні, в податковому обліку платників податку на прибуток, мають відноситися до 6 групи нематеріальних активів – інші нематеріальні активи.

Проте вважаємо, що мова у цих роз’яснення іде саме про первинну реєстрацію доменного імені (платіж, що здійснюється одноразово при створенні веб-сайту). Якщо ж мова йде саме про оренду доменного імені (регулярні платежі), то вважаємо, що така сума відноситься до витрат підприємства (92 «Адміністративні витрати» - якщо сайт має інформаційне направлення або 93 «Витрати на збут» - якщо мова йде про сайт для продажу продукції/послуг).

Порядок визнання витрат

Відповідно до п. 5-8 П(С)БО 16 «Витрати» витрати  відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань.

Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

В зазначеному ж випадку і акт, і оплата здійснюються підприємством лише в кінці року, а отже змін у структурі активів і зобов’язань під час підписання договору не виникає.

Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Своєю чергою, згідно з п. 1 ст. 9 Закону №996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Таким чином, на нашу думку, підприємство має право віднести на витрати всю суму оренди доменного імені лише після складання постачальником відповідного акту. На дату складання акту підприємство визнає витрати записом Дт 92/93 Кт 685, а оплату відображає записом Дт 685 Кт 311.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4334
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5528
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025225
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220