• Посилання скопійовано

Складаємо розподільчий баланс: яка доля збитків?

Згідно з рішенням учасників шляхом виділу створено ТОВ "Б". ТОВ "А" передає ТОВ "Б" одну будівлю. Яким чином скласти розподільчий баланс, якщо нерозподілені збитки не передаються?

Аналогічну ситуацію ми розглядали тут. Тоді ж ми зазначали наступне: форма розподільчого балансу не затверджена, тож власники самостійно вирішують, що саме слід передати новоутвореному підприємству. І при його складенні  дотримуютьcя лише одного принципу: суми статей балансу діляться власниками на суми, що залишаються на балансі ЮО, та суми, які передаються новоутвореному підприємству. Всі документи, що передаються, вказуються у додатку до розподільчого балансу — в акті приймання-передачі.

Але і при цьому мають виконуватись принципи бухгалтерського обліку. Адже баланс – це не лише юридичний, а і бухгалтерський документ, і він будується за принципом відповідності активів пасивам. Приклади розподільчого балансу ми наводили тут.

Тобто, якщо ми за виділом передаємо новоствореному підприємству певний актив, то на таку ж суму слід передати йому зобов’язання або власний капітал. Щодо останнього, то, якщо чистий прибуток/збиток в цьому випадку як частина пасиву не передається, на суму вартості активу (будівлі) можна сформувати статутний капітал нового підприємства.

Але, при цьому, слід пам’ятати, що нове підприємство створюється шляхом виділення із попереднього. Тобто, статутний капітал нового підприємства не може бути більшим, за розмір статутного капіталу підприємства, з якого воно виділяється. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202539
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202549
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025184
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202583
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202540