• Посилання скопійовано

Орендар сплачує за комунальні послуги за рахунками, виписаними на орендодавця: чи є витратами?

Підприємство – платник прибуток, не платник ПДВ, орендує приміщення у "єдинника" III групи. Рахунки на комунальні послуги виписувалися на підприємця, але орендар перераховував кошти за комунальні послуги зі свого поточного рахунку, як прописано в договорі. Чи можна такі платежі включити до витрат? Як правильно має проводитися сплата комунальних платежів орендарем?

Витрати на утримання об’єкта оренди (комунальні послуги, прибирання приміщень тощо) покладаються на орендаря. При цьому договір може передбачати, що орендар:

1) оплачує їх самостійно. У такому разі орендар має укласти прямі договори з підприємствами — постачальниками комунальних та інших послуг;
2) компенсує їх орендодавцеві у складі орендної плати;
3) відшкодовує їх орендодавцю окремим платежем.

У всіх цих випадках у орендаря виникатимуть витрати у бухобліку.

Відповідно до умов питання, орендар взяв на себе обов’язок зі сплати комунальних платежів за орендодавця.

Вважаємо, що тут діє норма п. 1 ст. 528 ЦКУ. Нею встановлено, що виконання обов’язку може бути покладено боржником на іншу особу, якщо з умов договору, вимог ЦКУ, інших актів цивільного законодавства або суті зобов’язання не випливає обов’язок боржника виконати зобов’язання особисто. У цьому разі кредитор зобов’язаний прийняти виконання, запропоноване за боржника іншою особою.

З огляду на цю норму, вважаємо, що орендар (якраз відповідно до договірних відносин з орендодавцем) виконання свого обов’язку зі сплати комунальних платежів, адже договори із комунальними службами оформлені саме із ФОП, поклав на орендодавця, а останній підписавши такі умови договору – прийняв його.

Оскільки обов’язок зі сплати платежів перекладено на орендаря, то вважаємо, що орендар має право на витрати у обліку при сплаті таких комунальних платежів. Тут прослідковується таке собі дарування коштів.

Вважаємо, що в ситуації, описаній у питанні, не прослідковується договір доручення, адже у такому разі мають виконуватися умови ст. 1000 ЦКУ - за договором доручення одна сторона (повірений) зобов'язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони (довірителя) певні юридичні дії. Тоді як оплата здійснюється не за рахунок ФОП, а за рахунок власних коштів, та й компенсації таких коштів не передбачено договором.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202572
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025160
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250