• Посилання скопійовано

Орендар сплачує за комунальні послуги за рахунками, виписаними на орендодавця: чи є витратами?

Підприємство – платник прибуток, не платник ПДВ, орендує приміщення у "єдинника" III групи. Рахунки на комунальні послуги виписувалися на підприємця, але орендар перераховував кошти за комунальні послуги зі свого поточного рахунку, як прописано в договорі. Чи можна такі платежі включити до витрат? Як правильно має проводитися сплата комунальних платежів орендарем?

Витрати на утримання об’єкта оренди (комунальні послуги, прибирання приміщень тощо) покладаються на орендаря. При цьому договір може передбачати, що орендар:

1) оплачує їх самостійно. У такому разі орендар має укласти прямі договори з підприємствами — постачальниками комунальних та інших послуг;
2) компенсує їх орендодавцеві у складі орендної плати;
3) відшкодовує їх орендодавцю окремим платежем.

У всіх цих випадках у орендаря виникатимуть витрати у бухобліку.

Відповідно до умов питання, орендар взяв на себе обов’язок зі сплати комунальних платежів за орендодавця.

Вважаємо, що тут діє норма п. 1 ст. 528 ЦКУ. Нею встановлено, що виконання обов’язку може бути покладено боржником на іншу особу, якщо з умов договору, вимог ЦКУ, інших актів цивільного законодавства або суті зобов’язання не випливає обов’язок боржника виконати зобов’язання особисто. У цьому разі кредитор зобов’язаний прийняти виконання, запропоноване за боржника іншою особою.

З огляду на цю норму, вважаємо, що орендар (якраз відповідно до договірних відносин з орендодавцем) виконання свого обов’язку зі сплати комунальних платежів, адже договори із комунальними службами оформлені саме із ФОП, поклав на орендодавця, а останній підписавши такі умови договору – прийняв його.

Оскільки обов’язок зі сплати платежів перекладено на орендаря, то вважаємо, що орендар має право на витрати у обліку при сплаті таких комунальних платежів. Тут прослідковується таке собі дарування коштів.

Вважаємо, що в ситуації, описаній у питанні, не прослідковується договір доручення, адже у такому разі мають виконуватися умови ст. 1000 ЦКУ - за договором доручення одна сторона (повірений) зобов'язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони (довірителя) певні юридичні дії. Тоді як оплата здійснюється не за рахунок ФОП, а за рахунок власних коштів, та й компенсації таких коштів не передбачено договором.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025111
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 162
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025498