Головна Усі консультації Облік та звітність Облік окремих операцій

Ремонт сільгосптехніки з використанням матеріалів виконавця: облік та документальне оформлення

Підприємство виконує роботи з ремонту сільгосптехніки з використанням власного запасу запчастин. Яким договором та якими документами слід оформити цю операцію? Як вести бухоблік такої діяльності?

Документальне оформлення

Підприємство може на власний розсуд визначати документооборот за такими операціями як щодо договорів, так і щодо первинних документів.

Оформляти договір окремим документом необов’язково, але якщо сторони бажають більш докладно визначити свої права і обов’язки, вони можуть це зробити. Договір на техобслуговування та ремонт техніки відповідає ознакам договору підряду (див. ст. 837ст. 864 ЦКУ). Зокрема, у ст. 839 ЦКУ вказано, що підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

У рахунку-фактурі на оплату клієнту можуть включатися одним списком роботи з одиницями виміру норм/год. та товари (запчастини) з одиницями виміру шт., які клієнт оплачує однією сумою, вказуючи у призначенні платежу номер рахунку. Далі з документу «Реалізація товарів і послуг» може друкуватися клієнту акт виконаних робіт на роботи та видаткова накладна на товари під однаковим номером (що відповідає номеру документу «Реалізація товарів і послуг») і на загальну суму рахунку-фактури.

Проте щодо складання податкових накладних є деякі нюанси в залежності від того, яка подія сталася першою – оплата чи надання послуг та реалізація запчастин.

Якщо першою подією є оплата, то податкова накладна складається на суму такої оплати з відповідною номенклатурою. Податківці не визнають дві та більше податкових накладних, що складаються на одну оплату (про це - тут).

Таким чином, якщо клієнт повністю оплачує послуги та запчастини одним платежем до надання таких послуг та запчастин, слід складати одну податкову накладну на всю суму оплати з відповідною номенклатурою, яка включає послуги та запчастини. Надалі клієнту видається акт надання послуг та видаткова накладна на запчастини, які в сумі повинні відповідати проведеній оплаті та, відповідно, податковій накладній.

Якщо першою подією є надання послуг та передання запчастин, які оформлюються актами та накладними, то можна складати як дві податкові накладні, так і одну загальну. Ми писали про це тут. При цьому податкова накладна на подальшу оплату вже не складається, оскільки оплата є другою подією.

 

Бухоблік

Сума доходу, отриманого від надання послуг, акумулюється на субрахунку 703 «Дохід від реалізації робіт і послуг» (Інструкція №291). Інформація про понесені витрати при наданні послуг узагальнюється на рахунку 23 «Виробництво». За Дт цього рахунку відоб­ражаються прямі матеріальні, трудові та інші прямі витрати, а також розподілені загальновиробничі витрати, а за Кт — вартість виконаних послуг.

На субрахунку 903 «Собівартість реалізованих робіт і послуг» ведеться облік собівартості реалізованих за звітний період робіт і послуг. За Дт цього субрахунку відображається виробнича собівартість реалізованих робіт, послуг; за Кт — списання в порядку закриття дебетових оборотів на рахунок 79 «Фінансові результати».

Кореспонденцію рахунків (субрахунків) при відображенні операцій з надання послуг ремонту та технічного обслуговування автомобілів наведено у таблиці.

Слід зауважити, що у разі, коли замовником надано виконавцю власні запчастини, необхідні для виконання робіт, то такі запчастини обліковуються на забалансовому субрахунку 021 «Устаткування, прийняте для монтажу».

Таблиця

з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція рахунків

Дебет

Кредит

1

Отримано матеріали та запчастини від постачальників для виконання послуг з ремонту та технічного обслуговування (згідно з накладними постачальників)

201, 207

631

2

Відображено податковий кредит з ПДВ за наявності належним чином оформленої та зареєстрованої ПН у ЄРПН

641/ПДВ

631

3

Перераховано постачальникам за придбані матеріали відповідно до виписки банку

631

311

4

Видано та витрачено матеріали і запчастини при наданні послуг з ремонту та технічному обслуговуванні автомобілів

23

201, 207

5

Нараховано заробітну плату робітникам, які безпосередньо задіяні у виконанні послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів замовників

23

661

6

Нараховано ЄСВ на заробітну плату

23

651

7

Нараховано знос ОЗ та МНМА, які безпосередньо задіяні у процесі надання послуг

23

131, 132

8

Відображено загальновиробничі витрати

91

201, 661,

651, 13

9

Віднесено загальновиробничі витрати на прямі витрати

23

91

10

Відображено адміністративні витрати, витрати на збут та інші витрати

92, 93, 94

661, 651,

13, 201

11

Відображено надання послуг з ремонту та технічного обслуговування

301, 361

703

12

Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ

703

641/ПДВ

13

Віднесено на фінрезультат дохід

703

791

14

Відображено собівартість реалізованих послуг

903

23

15

Віднесено на фінрезультат собівартість реалізованих послуг

791

903

16

Віднесено на фінрезультат адміністративні витрати, витрати на збут та інші витрати

791

92, 93, 94

17

Отримано на поточний рахунок кошти від замовників

311

361

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Єгорова Юлія
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Облік , Ремонт , Первинні документи , Договір

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі