• Посилання скопійовано

Списання основних засобів у неприбутковій організації

Як списати кавомашину у профспілковій організації, яка має неприбутковий статус? Кавомашину повністю замортизовано та строк її корисного використання закінчився

 Документальне оформлення

Відповідно до п. 41 Методрекомендацій з обліку ОЗ №561 керівник підприємства створює постійно діючу комісію на підприємстві для:

  • визначення непридатності основних засобів для використання;
  • визначення можливості їх використання іншими підприємствами, організаціями й установами;
  • визначення неефективності або недоцільності їх поліпшення (ремонту, модернізації тощо), а отже, фактично списання ОЗ;
  • оформлення відповідних первинних документів.

У випадку списання повністю замортизованої кавомашини така комісія:

1) безпосередньо оглядає об'єкт, що підлягає списанню – кавомашину;

2) встановлює причини невідповідності критеріям активу – повний знос внаслідок закінчення строку корисного використання;

3) складає та підписує акт на списання такого ОЗ.

Отже, саме така комісія при ліквідації ОЗ оформлює акт на списання ОЗ. Радимо для цього використовувати типову форму, затверджену наказом Мінстату №352, - №ОЗ-3 «Акт списання основних засобів».

Крім цього, дані про ліквідацію (списання) ОЗ відображаються додатково й у формі №ОЗ-6 «Iнвентарна картка обліку основних засобів» та у формі №ОЗ-8 «Картка обліку руху основних засобів».

До документів, якими оформлено вибуття ОЗ, додають (за їх наявності) регістри аналітичного обліку ОЗ (п. 42 Методрекомендацій з обліку ОЗ та п. 34 П(С)БО 7).

Складені комісією акти на списання ОЗ відображають у бухобліку після їх затвердження (погодження) керівником підприємства (п. 43 Методрекомендацій з обліку ОЗ).

 

Бухгалтерський облік

Виходячи з норми п. 33 П(С)БО 7, ліквідація ОЗ — не що інше, як їх вибуття з обліку внаслідок невідповідності критеріям визнання активом, передбаченим п. 6 П(С)БО 7.

 

Приклад: Підприємство списує кавомашину внаслідок закінчення строку корисного використання та повного зносу. Первісна вартість кавомашини – 14000 грн, сума накопиченого зносу – також 14000 грн (первісну вартість кавомашини повністю замортизовано). При списанні кавомашини її первісна вартість та накопичений знос «згортаються»: Дт 131 Кт 104 на суму 14000 грн.

Факт того, що профспілкова організація зареєстрована як неприбуткова органіація, ніяк не впливає на порядок списання основних засобів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.202510
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202534
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025249
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.20251 001