Документальне оформлення
Відповідно до п. 41 Методрекомендацій з обліку ОЗ №561 керівник підприємства створює постійно діючу комісію на підприємстві для:
- визначення непридатності основних засобів для використання;
- визначення можливості їх використання іншими підприємствами, організаціями й установами;
- визначення неефективності або недоцільності їх поліпшення (ремонту, модернізації тощо), а отже, фактично списання ОЗ;
- оформлення відповідних первинних документів.
У випадку списання повністю замортизованої кавомашини така комісія:
1) безпосередньо оглядає об'єкт, що підлягає списанню – кавомашину;
2) встановлює причини невідповідності критеріям активу – повний знос внаслідок закінчення строку корисного використання;
3) складає та підписує акт на списання такого ОЗ.
Отже, саме така комісія при ліквідації ОЗ оформлює акт на списання ОЗ. Радимо для цього використовувати типову форму, затверджену наказом Мінстату №352, - №ОЗ-3 «Акт списання основних засобів».
Крім цього, дані про ліквідацію (списання) ОЗ відображаються додатково й у формі №ОЗ-6 «Iнвентарна картка обліку основних засобів» та у формі №ОЗ-8 «Картка обліку руху основних засобів».
До документів, якими оформлено вибуття ОЗ, додають (за їх наявності) регістри аналітичного обліку ОЗ (п. 42 Методрекомендацій з обліку ОЗ та п. 34 П(С)БО 7).
Складені комісією акти на списання ОЗ відображають у бухобліку після їх затвердження (погодження) керівником підприємства (п. 43 Методрекомендацій з обліку ОЗ).
Бухгалтерський облік
Виходячи з норми п. 33 П(С)БО 7, ліквідація ОЗ — не що інше, як їх вибуття з обліку внаслідок невідповідності критеріям визнання активом, передбаченим п. 6 П(С)БО 7.
Приклад: Підприємство списує кавомашину внаслідок закінчення строку корисного використання та повного зносу. Первісна вартість кавомашини – 14000 грн, сума накопиченого зносу – також 14000 грн (первісну вартість кавомашини повністю замортизовано). При списанні кавомашини її первісна вартість та накопичений знос «згортаються»: Дт 131 Кт 104 на суму 14000 грн.
Факт того, що профспілкова організація зареєстрована як неприбуткова органіація, ніяк не впливає на порядок списання основних засобів.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити