• Посилання скопійовано

Безоплатне передання товару для лабораторних досліджень та випробувань: що в обліку?

Підприємство передає товар (фільтроелементи для води для фармзаводів) для лабораторних досліджень та випробувань на безоплатній основі іншому підприємству. Як оформити документи та відобразити в бухобліку? Що з оподаткуванням?

Нормами ч. 1 ст. 11 Закону №124 передбачено, що відповідність введеної в обіг, наданої на ринку або введеної в експлуатацію в Україні продукції вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції, є обов'язковою, за винятком випадків, визначених у зазначених технічних регламентах та ст. 12 цього Закону

Технічний регламент в ст. 1 Закону №124 визначено як нормативно-правовий акт, у якому визначено характеристики продукції або пов'язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні процедурні положення, додержання яких є обов'язковим. 

Технічний регламент може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, у якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва.

Сертифікація - це підтвердження відповідності третьою стороною (особою, яка є незалежною від особи, що надає об'єкт оцінки відповідності, та від особи, що заінтересована в такому об'єкті як споживач чи користувач), яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.

Оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в цих технічних регламентах.

Процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються виробниками, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов'язки виробників покладаються на імпортерів або розповсюджувачів, – імпортерами або розповсюджувачами (ч. 1-2 ст. 25 Закону №124).

Відповідно до п. 9 Технічного регламенту №753, введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів дозволяється тільки в разі, коли вони повністю відповідають вимогам цього Технічного регламенту, за умови належного постачання, встановлення, технічного обслуговування та застосування їх за призначенням.

Медичні вироби, які є машинами за визначенням Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабміну від 30.01.2013 р. №62, повинні відповідати загальним основним вимогам щодо безпеки та охорони здоров'я, які повинні бути виконані під час розроблення та вироблення машин, викладеним у додатку 1 до Технічного регламенту безпеки машин, якщо такі вимоги є більш чіткими, ніж вимоги, викладені в додатку 1 до цього Технічного регламенту (п. 12 Технічного регламенту №753).

У ст. 31 Закону №124 зазначено, що вартість робіт з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів, що виконуються призначеними органами та визнаними незалежними організаціями, визначається за правилами, які встановлюються Кабміном (див. постанову Кабміну від 12.07.2017 р. №514).

Вартість робіт з добровільної оцінки відповідності визначається на договірних засадах.

Передання фільтроелементів для води для фармзаводів для лабораторних досліджень та випробувань на безоплатній основі іншому підприємству оформлюється актом (актом забору зразків).  Зазначена операція не підлягає оподаткуванню ПДВ, оскільки не є операцією постачання товарів, визначення якої наведено в пп. 14.1.191 ПКУ

Вартість фільтроелементів для води для фармзаводів, що передані для лабораторних досліджень та випробувань списується на загальновиробничі витрати (ДТ 91), як витрати на вдосконалення технології й організації виробництва (п. 15.5 П(С)БО 16). Вартість робіт з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів також включається до складу витрат на вдосконалення технології й організації виробництва. Роботи з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів оформлюються актом виконаних робіт.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    Сьогодні 12:0820
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    Сьогодні 10:1216
  • Будівельний вагончик і посуд - це не благо, а витрати: особливості обліку та оподаткування
    Працівники підприємства у відрядженні працюють на віддаленому майданчику. Вони живуть у будівельному вагончику і підприємство забезпечує їх всім необхідним: постільною білизною, плитками, ковдрами, посудом тощо. Як обліковуються ці предмети? Що з ПДВ?
    17.09.202531
  • Використання форм списання ОЗ у 2025 році
    Яку форму акта списання основних засобів, затверджену наказом Мінфіну №818, чи форму №ОЗ-3 наказу Мінстату №352, слід використовувати при списанні ОЗ? Чи можна застосовувати форму №ОЗ-3, враховуючи, що наказ №352 втратив чинність?
    17.09.2025743
  • Оформлення основного засобу та амортизації для ФОП на загальній системі оподаткування
    Який порядок документального оформлення придбання основного засобу ФОПом на загальній системі оподаткування? Які документи необхідні для введення в експлуатацію та як розраховується амортизація для включення її у витрати?
    16.09.202537