• Посилання скопійовано

Зведення будівлі торгівельного павільйону власними силами: як відобразити витрати в обліку?

Підприємство починає будівництво нового торгівельного павільйону власними силами (без послуг будівельників). Як провести в бухобліку та податковому обліку цей процес? Як обліковувати будівельні матеріали, списати їх? Як порахувати початкову вартість? Як ввести в експлуатацію? Що з амортизацією?

Насамперед зазначимо, що Методичні рекомендації з формування собівартості будівельно-монтажних робіт затверджені наказом Мінрегіонбуду від 31.12.2010 р. №573. Ці Методичні рекомендації можуть застосовуватися будівельними організаціями незалежно від форм власності й підпорядкування, відокремленими виробничими підрозділами, що виконують будівельно-монтажні роботи.

Інструкцією №291 передбачено, що  рух будівельних матеріалів, конструкцій і деталей, обладнання і комплектуючих виробів, які належать до монтажу, та інших матеріальних цінностей, необхідних для виконання будівельно-монтажних робіт, виготовлення будівельних деталей і конструкцій. підприємства-забудовники відображають на субрахунку 205 «Будівельні матеріали».

На субрахунку 205 не враховується обладнання, що не потребує монтажу: транспортні засоби, вільно розміщені верстати, будівельні механізми, сільськогосподарські машини, виробничий інструмент, вимірювальні та інші прилади, виробничий інвентар тощо. Витрати на придбання такого обладнання, що не потребує монтажу, відображаються безпосередньо на рахунку 15 «Капітальні інвестиції» у міру надходження їх на склад чи інше місце зберігання, експлуатації.

Устаткування та будівельні матеріали, що передані підряднику для монтажу та виконання будівельних робіт, списується з субрахунку 205 на рахунок 15 після підтвердження їх монтажу й використання.   

За дебетом рахунку 15 відображається збільшення понесених витрат на придбання або створення матеріальних та нематеріальних необоротних активів, за кредитом – їх зменшення (введення в дію, прийняття в експлуатацію придбаних або створених нематеріальних активів тощо).

Витрати на будівництво, що здійснюється як господарським, так і підрядним способом для власних потреб підприємства відображаються на субрахунку 151 «Капітальне будівництво». На цьому субрахунку також ведеться облік устаткування, що підлягає монтажу в процесі будівництва.

У бухгалтерському обліку операції зі зведення (будівництва) нового торгівельного павільйону власними силами відображаються з урахуванням Методичних рекомендацій №573п. 26 Кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку операцій із запасами, наведеної в додатку 3 до Методичних рекомендацій №2 та Інструкції №291 так (суми умовні):

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, тис. грн

Дебет

Кредит

Відображено витрати на оформлення дозвільних документів (технічних умов, будівельного паспорту тощо)

151

641

631

631

631

311

10,0

2,0

12,0

Відображено витрати на придбання будівельних механізмів, виробничого інструменту, вимірювальних та інших приладів, виробничого інвентарю тощо

151

641

631

631

631

311

150,0

30,0

180,0

Відображено витрати на придбання спецодягу для будівельної бригади

22

641

631

631

631

311

15,0

3,0

18,0

Видано спецодяг працівникам будівельної бригади

151

22

15,00

Відображено витрати на придбання будівельних матеріалів, конструкцій і деталей, обладнання і комплектуючих виробів, що належать до монтажу, та інших матеріальних цінностей, необхідних для виконання будівельно-монтажних робіт

205

641

631

631

631

311

2000,0

400,0

2400,0

Видано будівельні матеріали, конструкції і деталі, обладнання і комплектуючі вироби, що належать до монтажу бригадиру будівельної бригади

151

205

2000,0

Нарахована зарплата працівникам будівельної бригади

151

661

1000,0

Утримано ПДФО та ВЗ

661

641

195,0

Нараховано ЄСВ на зарплату працівників будівельної бригади

151

65

220,0

Відображено витрати на підключення будівлі торгівельного павільйону до інженерних, електричних мереж тощо

151

641

631

631

631

311

500,0

100,0

600,0

Відображено витрати на облаштування прибудинкової території

151

641

631

631

631

311

700,0

140,0

840,0

Відображено витрати, пов’язані із введенням будівлі торгівельного павільйону до експлуатації

151

641

377

377

377

311

50,0

10,0

60,0

Відображено оформлення введення до експлуатації зведеної будівлі торгівельного павільйону

103

151

4645,0


Нагадаємо, що відповідно до п. 4.1 Національного стандарту України (ДСТУ) із ціноутворення в будівництві, зокрема ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Мінрегіонбуду №293, система ціноутворення в будівництві базується на нормативно-розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів.

Нормативними показниками є ресурсні елементні кошторисні норми (РЕКН). На підставі цих норм і поточних цін на трудові та матеріально-технічні ресурси визначаються прямі витрати у вартості будівництва. Прямі витрати у вартості будівництва визначаються за Настановою щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013.

Згідно з пп. 4.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-2:2013 кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та конструкцій у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.

Поточні ціни на матеріальні ресурси для будівництва визначає франко-приоб'єктний склад будівельного майданчика і на встановлену одиницю виміру враховують елементи вартості, що встановлені в пп. 4.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-2:2013.

***

Читайте також: Зведення ОЗ власними силами

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024289
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453