• Посилання скопійовано

Надання благодійної допомоги благодійному фонду: облік та податкові наслідки

Юрособа (платник ПДВ та податку на прибуток) виплачує одноразову благодійну фіндопомогу у сумі 25 тис. грн благодійному фонду, який має статус неприбуткової організації. Як документально оформити таку операцію? Як обліковувати та які податкові наслідки?

Документальне оформлення

В першу чергу, надання благодійної допомоги повинно бути оформлено відповідним наказом керівника про надання благодійної допомоги конкретній організації. У наказі необхідно зазначити, у якому розмірі та у які строки буде надано таку допомогу. Наказ може бути видано як на підставі запиту від благодійної організації на отримання коштів, так і без нього (в залежності від того, хто є ініціатором надання такої допомоги).

Окрім цього, надання такої допомоги бажано оформити відповідним договором пожертви, який регламентовано ч. 1 ст. 720 ЦКУ. Форму та зміст договору сторони встановлюють самостійно.

Підтвердженням надання благодійної допомоги грошовими коштами буде виписка банку, яка свідчить про здійснення переказу коштів відповідній благодійній організації.

 

Бухоблік

Згідно з Інструкцією №291 на субрахунку 949 "Інші витрати операційної діяльності" узагальнюється інформація про такі витрати операційної діяльності, які не знайшли відображення на інших субрахунках рахунку 94 "Інші витрати операційної діяльності".

Операція з надання благодійної допомоги у вигляді грошових коштів  відображається в бухобліку як списання таких коштів з рахунку підприємства до складу інших операційних витрат записом Дт 949 Кт 311 на підставі банківської виписки.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінрезультату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінзвітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Так, пп. 140.5.9 ПКУ визначено, що фінрезультат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям (внесеним до відповідного Реєстру), у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

При цьому, платники податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухобліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує 20 млн гривень, об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінрезультату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ.

Отже, якщо підприємство прийняло рішення про незастосування податкових різниць, коригувати ФР до оподаткування не потрібно, така операція враховується при визначені фінрезультату до оподаткування за вищенаведеними правилами бухобліку (у складі витрат).

Якщо ж підприємство податкові різниці розраховує (добровільно або відповідно критеріям), то така благодійна допомога також враховується при розрахунку фінрезультату до оподаткування, але водночас платник податку зобов’язаний збільшити ФР до оподаткування на суму такої допомоги, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

 

ПДВ

Згідно з п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з постачання товарів (послуг), місце постачання(надання) яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Отже, у разі надання фінансової допомоги неприбутковій організації у грошовій формі, об’єкт оподаткування ПДВ не виникає. Тож така операція не призводить до наслідків у розрізі оподаткування ПДВ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554