ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

У додатку АМ до декларації з прибутку зроблено помилку: як виправити?

У графі «Балансова вартість на кінець звітного періоду» додатку АМ до декларації з прибутку за 2018 допущено помилку (зайвий нуль) за кодом рядка А3. Також завищено загальну суму за кодом рядка А17. Розраховану амортизацію зазначено та перенесено до додатку РІ правильно. Як виправити помилку?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

Нагадаємо, що у додаток РІ, зокрема, у рядок 1.2.1 переноситься показник із додатку АМ. Це значення графи 5 рядка 1.2.1, а саме розрахована сума амортизації відповідно до пп. 138.3 ПКУ. Ця сума відображається у складі різниць, що зменшують фінрезультат до оподаткування.

При заповнені додатку АМ за І квартал за 2019 рік графа 3 повинна збігатися із графою 4 додатку АМ за 2018 рік. Відповідно, якщо у цьому додатку за 2018 рік було допущено помилку, то вона не буде співпадати із відповідною графою у додатку АМ за І квартал 2019 року.

Слід зауважити, що помилка, яку зробив платник, не вплинула на фінрезультат. Це означає, що така помилка не призвела до зменшення або збільшення податку на прибуток. При умові, що неправильно вказана балансова вартість не вплинула на розрахунок амортизації.

Отже, показник балансової вартості ОЗ групи 3 на кінець звітного періоду завищено. Аналогічна неточність міститься у загальному рядку А17 графи 4.

 

Відображення у декларації

Відповідно до п. 50.1 ПКУ у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації.

Враховуючи, що помилка не вплинула на об’єкт оподаткування, то в усіх рядках основної частини декларації за 2018 рік з позначкою «Уточнююча» слід відобразити аналогічні показники, що й у декларації, яка виправляється.

У разі подання уточнюючої декларації у полі 2 «Звітний (податковий) період» та у полі 3 «Звітний (податковий) період, що уточнюється» відображається звітний (податковий) період, що уточнюється (додатково див. «ЗІР», підкатегорія 102.23.02).

Разом з уточненою декларацією слід подати додатки, незалежно від того, змінилися в результаті виправлення помилки раніше відображені в них показники, чи ні. Оскільки, якщо в уточнюючій декларації заповнено якийсь рядок, показник якого взято із додатку, то такий додаток теж потрібно заповнити незалежно від того, чи стосувалася це помилки (виняток тільки додаток ВП (він не подається)).

Показники додатків з позначкою «Уточнююча» переписують зі звітних додатків, а показники, в яких було допущено помилку, переносять в уже виправленому вигляді (без помилки). У полі наприкінці декларації слід поставити позначку про подання додатка АМ та інших.

 

Виправлення додатку

У додатку АМ за 2018 рік з позначкою «Уточнююча», у рядках А3 та А17, графі 4 слід відобразити правильну суму балансової вартості ОЗ.

 

Подання фінзвітності

Фінзвітність за 2018 рік разом з уточнюючою декларацією та додатком АМ за 2018 рік подавати не потрібно.

У разі виправлення помилок в уточнюючій декларації платник податку може не подавати фінансову звітність повторно за умови, що показники фінансової звітності, поданої з декларацією за відповідні звітні періоди, не підлягають виправленню.

Платник податку на прибуток повинен подати виправлену фінансову звітність у разі, якщо виправляються показники, відображені у рядках 01 «Дохід від будь – якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку» та 02 «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, –)» декларації за минулий звітний (податковий) період (додатково див. «ЗІР», підкатегорія 102.23.02).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Повернення 1200 грн лікарняних ПФУ у 2026 році: проводки та алгоритм коригування податків (аудіоверсія)
    Підприємство завищило лікарняні за рахунок ПФУ. Працівник повернув 1200 грн на рахунок підприємства, кошти перераховано до ПФУ, подано коригуючу заяву-розрахунок. Чи правильні запропоновані проведення Дт 313 - Кт 663 сторно 1200 грн і Дт 378 - Кт 313 на 1200 грн? Якими проводками відобразити повернення коштів, їх перерахування до ПФУ та коригування ПДФО, військового збору і ЄСВ?
    02.10.2026299
  • Облік комплектації товарів у 2026 році через рахунок 231 (аудіоверсія)
    Підприємство-замовник передає підряднику комплектуючі за актом приймання-передачі для комплектації готових товарів (наборів). Після виконання робіт підрядник повертає готові набори за актом приймання-передачі готових виробів. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити передачу комплектуючих, послуги підрядника та оприбуткування готових наборів? Чи доцільно використовувати субрахунок 231?
    01.10.202640
  • Заміна шин автонавантажувача у 2026 році: облік нових і демонтованих шин та ПДВ (аудіоверсія)
    ТОВ на загальній системі оподаткування, платник ПДВ, придбало автонавантажувач. Його шини зносилися: підприємство придбало нові, а старі демонтувало. Чи вважається заміна шин ремонтом? Як облікувати нові та демонтовані шини і чи виникають податкові зобов’язання з ПДВ?
    30.09.202655
  • Списання ноутбука з ліквідаційною вартістю 1 000 грн у 2026 році: ПДВ-ризики та алгоритм дій (аудіоверсія)
    ТОВ без доходів у 2025 році в лютому 2026 року списало ноутбук із ліквідаційною вартістю 1 000 грн на підставі акта сервісного центру про неремонтопридатність і рішення засновників. Ноутбук передано директору для утилізації до кінця року, але станом на 01.08.2026 р. не утилізовано. У липні 2026 року ТОВ анульовано ПДВ-реєстрацію за рішенням ДПС. Які ПДВ-наслідки списання та анулювання реєстрації?
    30.09.202666
  • Плановий ремонт цеху переробки сої у 2026 році: облік витрат і ПДВ (аудіоверсія)
    Підприємство — платник податку на прибуток і ПДВ — надає послуги з переробки давальницької сої замовників. Протягом місяця цех не працював через плановий ремонт: продукцію не виготовляли, послуг переробки не надавали. На яких рахунках відобразити витрати на ремонт, амортизацію, оплату праці та утримання цеху, і чи виникають ПДВ-наслідки?
    30.09.202640