• Посилання скопійовано

Розраховуємо вартість чистих активів

Як визначається вартість чистих активів за статтями балансу (ф. №1)?

Визначення «чисті активи» можна знайти в П(С)БО 19, це активи підприємства за вирахуванням його зобов'язань (абз.14 п.4 П(С)БО 19).

Відповідно до п. 3 НП(С)БО 1:

  • активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигід у майбутньому;
  • зобов'язання – це заборгованість підприємства, яка виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди;
  • власний капітал – це частина в активах підприємства, що залишається після вирахування його зобов'язань.

Дані про активи, зобов’язання та власний капітал суб’єкта господарювання на певну звітну дату містяться у балансі (звіті про фінансовий стан) (п. 7 НП(С)БО 1). Підсумок активів балансу повинен дорівнювати сумі зобов'язань та власного капіталу.

З огляду на вищесказане, вартість чистих активів дорівнює власному капіталу СГ, адже власний капітал - це активи мінус зобов’язання.

Відповідно до форми Балансу (форма №1-м) вартість чистих активів розраховується за такою формулою:

В ча = А – З,

де:

  • В ча - вартість чистих активів;
  • А - активи, прийняті до розрахунку: ряд.1095 + ряд. 1195 + ряд.1200 Балансу (форма №1) – АКТИВ;
  • З - зобов'язання, прийняті до розрахунку: ряд. 1595 + ряд.1695 + ряд.1700 + ряд.1800 Балансу (форма №1) – ПАСИВ.

Відповідно до наданої форми №1 – Баланс за 2018 рік вартість чистих активів СГ станом на 31.12.2018 р. складає: (1336 тис. грн (ряд.1095) + 24669 тис. грн (ряд. 1195) +0 тис. грн (ряд.1200)) – (23 тис. грн (ряд. 1595) + 23821 тис. грн (ряд.1695 + 0 тис. грн (ряд.1700) + 0 тис. грн (ряд.1800))  = 26005 – 23844 = 2161 тис. грн

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та оподаткування списання заборгованості нерезиденту за поставку бракованого товару
    ТОВ відвантажило товар нерезиденту. Нерезидент виявив брак та написав лист-претензію щодо якості товару. За бракований товар оплати не буде. ТОВ погоджується з умовами претензії. Як правильно оформити дану операцію в обліку?
    Сьогодні 14:1117
  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    09.09.2025324
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202527
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202519
  • Як відобразити запаси в обліку, якщо постачальник надає накладну несвоєчасно?
    Постачальник товарів - ФОП ненадав первинні документи. Будівельні матеріали відвантажив без первинних документів у липні 2025 р., а видаткові накладні виписав у серпні 2025 р. На наше прохання переписати липнем - відмовився.Будівельні матеріали, які ми отримали, використали у липні згідно з актами виконаних робіт і відомостів (роботи виконувались бюджетним організаціям за бюджетні кошти). Як нам бути в даному випадку?Як доказати використання будівельних матеріалів в липні,якщо ФОП виписав накладну в серпні?
    08.09.2025969