• Посилання скопійовано

Документальне оформлення введення ОЗ в експлуатацію

Підприємство придбало актив, який за вартістю згідно з обліковою політикою було віднесено до основних засобів. Який документ необхідно використовувати при його введені в експлуатацію?

Перш за все зазначимо, що Методичні рекомендації №561 можуть застосовуватися підприємствами, організаціями та іншими юрособами, їх філіями та іншими виділеними на окремий баланс незалежно від форм власності і організаційно-правових форм (крім банків і бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінзвітність за МСФЗ). Тобто фактично затверджені рекомендації мають рекомендаційний, а не обов’язковий характер.

Відповідно до п. 10 Методрекомендацій №561 підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів.

Форма №ОЗ-1  застосовується, зокрема, для оформлення зарахування до складу основних засобів окремих об'єктів та для обліку вводу їх в експлуатацію.

При цьому зазначимо, що акт приймання-передачі складається на підставі наказу керівника підприємства.

На основі форми №ОЗ-1, технічної та іншої документації заповнюється в одному примірнику Інвентарна картка обліку основних засобів (форма №ОЗ-6). Документ застосовується для обліку всіх видів ОЗ, а також для групового обліку однотипних об'єктів ОЗ (що надійшли в експлуатацію в одному календарному місяці, і таких, що мають одне і те ж виробничо-господарське призначення, технічну характеристику та вартість).

Окрім цього, варто зазначити, що п. 2.7 Положення №88 встановлено, що первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування госпоперацій може здійснюватися із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

Перелік обов’язкових реквізитів наведено у п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік. Обов’язковими реквізитами первинного документу є:

  • назва документа (форми);
  • дата складання;
  • назва підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг госпоперації, одиниця виміру госпоперації;
  • посада осіб, відповідальних за здійснення госпоперації і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні госпоперації.

Таким чином, підприємство має право самостійно розробити бланк акту введення в експлуатацію, беручи при цьому форму №ОЗ-1 за основу, доповнивши власними реквізитами, які підприємство вважає за потрібне зазначити.

У разі використання форми №ОЗ-1 при введенні в експлуатацію при заповнені реквізити «що приймається (передається) в експлуатацію від» слід зазначати підрозділ або склад, на який було оприбутковано об’єкт основних засобів, який зараз вводиться в єксплуатацію. Тобто передання об’єкта ОЗ здійснюється зі складу, на який він був оприбуткований при придбанні (Дт 15 Кт 63), на місце його експлуатації (Дт 10 Кт 15). Відповідно, на цих місцях зберігання можуть бути різні матеріально-відповідальні особи, які й підпишуть акт за формою №ОЗ-1 у реквізитах «Здав» та «Прийняв».

Щодо акту введення в експлуатацію ОЗ, форма якого затверджена Наказом Мінфіну №818, то він застосовується у державному секторі. Підприємства приватного сектору економіки не застосовують цю форму.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202423
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427