• Посилання скопійовано

Не зареєстрована торгова марка: як в обліку відображаються витрати, пов’язані з її використанням?

Як підприємству слід відобразити в бухобліку витрати, які пов’язані з не зареєстрованою торговою маркою?

Запитання:

Компанія «А» подала заявку на реєстрацію торгової марки «Знак», яка на сьогодні є не зареєстрованою. Компанія «Б» використовує цю торгову марку  у госпдіяльності для замовлення друку візиток, виготовлення пакетів та вивіски магазину. Компанія «А» до компанії «Б» претензій щодо використання торгової марки немає, оскільки після її реєстрації буде укладено ліцензійний договір. Виходить, що зараз компанія «Б» використовує торгову марку (найменування) «Знак» без підстав. Як в бухобліку компанія «Б» повинна відображати витрати, пов’язані з не зареєстрованою торговою маркою?

 

Відповідь:

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку госпоперацій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Для цілей Закону про бухоблік:

  • госпоперація - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства;
  • первинний документ – документ, який містить відомості про госп операцію.

Крім того, одним із принципів, на яких ґрунтуються бухоблік та фінзвітність є принцип «нарахування», за яким доходи і витрати відображаються в бухобліку та фінзвітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів (ст. 4 Закону про бухоблік).

Отже, у разі, коли госпоперація ще не відбулася, підстав для її оформлення первинними документами немає. Як і немає підстав для її відображення у бухобліку.

Тому замовлення друку візиток, виготовлення пакетів та вивіски магазину не пов'язано з використанням торгової марки, яка ще не зареєстрована та не передана у користування за ліцензійним договором.

Такі витрати відображаються в бухобліку у звичайному порядку на підставі наданих виконавцем первинних документів (накладних, актів виконаних робіт тощо) у складі адміністративних витрат (рахунок 92), витрат на збут (рахунок 93), інших матеріалів (рахунок 209), основних засобів (рахунок 109) чи малоцінних необоротних матеріальних активів (рахунок 112) відповідно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202533
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025292
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.2025139
  • Облік продажу майнового комплексу з незавершеним будівництвом та земельною ділянкою
    Підприємство має на балансі будівлю (цілісний майновий комплекс) та незавершене будівництво складу, що обліковується на субрахунку 152. Під будівлею земельна ділянка, облікована на субрахунку 101. Планується продаж майнового комплексу. Чи потрібно перед продажем перевести незавершене будівництво складу на субрахунок 103? Як відображати в обліку продаж наведеного комплексу?
    03.04.202534
  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    02.04.202530