• Посилання скопійовано

Не зареєстрована торгова марка: як в обліку відображаються витрати, пов’язані з її використанням?

Як підприємству слід відобразити в бухобліку витрати, які пов’язані з не зареєстрованою торговою маркою?

Запитання:

Компанія «А» подала заявку на реєстрацію торгової марки «Знак», яка на сьогодні є не зареєстрованою. Компанія «Б» використовує цю торгову марку  у госпдіяльності для замовлення друку візиток, виготовлення пакетів та вивіски магазину. Компанія «А» до компанії «Б» претензій щодо використання торгової марки немає, оскільки після її реєстрації буде укладено ліцензійний договір. Виходить, що зараз компанія «Б» використовує торгову марку (найменування) «Знак» без підстав. Як в бухобліку компанія «Б» повинна відображати витрати, пов’язані з не зареєстрованою торговою маркою?

 

Відповідь:

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку госпоперацій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Для цілей Закону про бухоблік:

  • госпоперація - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства;
  • первинний документ – документ, який містить відомості про госп операцію.

Крім того, одним із принципів, на яких ґрунтуються бухоблік та фінзвітність є принцип «нарахування», за яким доходи і витрати відображаються в бухобліку та фінзвітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів (ст. 4 Закону про бухоблік).

Отже, у разі, коли госпоперація ще не відбулася, підстав для її оформлення первинними документами немає. Як і немає підстав для її відображення у бухобліку.

Тому замовлення друку візиток, виготовлення пакетів та вивіски магазину не пов'язано з використанням торгової марки, яка ще не зареєстрована та не передана у користування за ліцензійним договором.

Такі витрати відображаються в бухобліку у звичайному порядку на підставі наданих виконавцем первинних документів (накладних, актів виконаних робіт тощо) у складі адміністративних витрат (рахунок 92), витрат на збут (рахунок 93), інших матеріалів (рахунок 209), основних засобів (рахунок 109) чи малоцінних необоротних матеріальних активів (рахунок 112) відповідно.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»