• Посилання скопійовано

Не зареєстрована торгова марка: як в обліку відображаються витрати, пов’язані з її використанням?

Як підприємству слід відобразити в бухобліку витрати, які пов’язані з не зареєстрованою торговою маркою?

Запитання:

Компанія «А» подала заявку на реєстрацію торгової марки «Знак», яка на сьогодні є не зареєстрованою. Компанія «Б» використовує цю торгову марку  у госпдіяльності для замовлення друку візиток, виготовлення пакетів та вивіски магазину. Компанія «А» до компанії «Б» претензій щодо використання торгової марки немає, оскільки після її реєстрації буде укладено ліцензійний договір. Виходить, що зараз компанія «Б» використовує торгову марку (найменування) «Знак» без підстав. Як в бухобліку компанія «Б» повинна відображати витрати, пов’язані з не зареєстрованою торговою маркою?

 

Відповідь:

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку госпоперацій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Для цілей Закону про бухоблік:

  • госпоперація - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства;
  • первинний документ – документ, який містить відомості про госп операцію.

Крім того, одним із принципів, на яких ґрунтуються бухоблік та фінзвітність є принцип «нарахування», за яким доходи і витрати відображаються в бухобліку та фінзвітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів (ст. 4 Закону про бухоблік).

Отже, у разі, коли госпоперація ще не відбулася, підстав для її оформлення первинними документами немає. Як і немає підстав для її відображення у бухобліку.

Тому замовлення друку візиток, виготовлення пакетів та вивіски магазину не пов'язано з використанням торгової марки, яка ще не зареєстрована та не передана у користування за ліцензійним договором.

Такі витрати відображаються в бухобліку у звичайному порядку на підставі наданих виконавцем первинних документів (накладних, актів виконаних робіт тощо) у складі адміністративних витрат (рахунок 92), витрат на збут (рахунок 93), інших матеріалів (рахунок 209), основних засобів (рахунок 109) чи малоцінних необоротних матеріальних активів (рахунок 112) відповідно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202572
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025160
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025250