• Посилання скопійовано

Створення МАФу власними силами: як відобразити в бухобліку?

Як провести в бухобліку списання матеріалів та інших витрат при створенні МАФу господарським способом? На якому рахунку обліковувати створений МАФ?

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону «Про благоустрій населених пунктів» мала архітектурна форма – це елемент декоративного чи іншого оснащення об'єкта благоустрою. Об'єктом благоустрою виступають території населеного пункту: території загального користування (парки, вулиці, майдани, пляжі тощо), прибудинкові території, території будівель та споруд інженерного захисту територій, території підприємств, установ, організацій.

До малих архітектурних форм, зокрема, належать:

  • альтанки, павільйони, навіси; вуличні меблі (лавки, лави, столи);
  • огорожі, ворота, ґрати;
  • декоративна та ігрова скульптура;
  • сходи, балюстради та інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Таким чином, МАФ не відноситься до будівель чи споруд згідно з визначеннями, наведеними у Держкласифікаторі будівель та споруд ДК 018-2000. Пропонуємо вести бухоблік МАФів на субрахунку 109 «Інші основні засоби».

Відповідно до п. 7 П(С)БО 7 створені основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів, в даному випадку -  МАФ.

Первісна вартість створеного об'єкта основних засобів складається з таких витрат:

  • суми, які сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, які здійснюються в зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
  • суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству). До цієї статті буде включено ПДВ, сплачене підрядникам (якщо вони залучалися для виконання окремих робіт);
  • витрати на створення МАФу господарським способом (матеріали, зарплата тощо), установку, монтаж, налагодження;
  • інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням МАФу до стану, у якому він придатний для використання із запланованою метою.

Зазначені витрати на придбання  списуються за дебетом субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів». На підставі акту введення в експлуатацію робиться проведення Дт 109 Кт 152 на суму витрат.

Придбання матеріалів для виготовлення МАФу відображається записом:

  • Дт 20 (відповідний субрахунок для обліку матеріалів, зокрема, Дт 205 «Будівельні матеріали»;
  • Кт 631 у розрізі розрахунків з постачальниками.

Оплата матеріалів: Дт 631 Кт 311 на підставі банківської виписки.

Списання матеріалів: Дт 152 Кт 20 на підставі акту списання матеріалів на виготовлення МАФу. 

Відображення витрат на оплату праці на нарахування ЄСВ щодо персоналу, який зайнятий на виготовленні МАФу: Дт 151 Кт 661 (зарплата), 651 (нарахування ЄСВ).

Витрати на оплату робіт і послуг сторонніх підрядників (за наявності): Дт 151 Кт 631.

Після того, як роботи з виготовлення МАФу  завершено, витрати списуються на дебет субрахунку  109 «Інші основні засоби», формуючи первісну вартість нового МАФу: Дт 109 Кт 152. 

Факт введення МАФу в експлуатацію підтверджується актом введення в експлуатацію ОЗ.

Відповідно до п. 23 П(С)БО 7 нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством у розпорядчому акті при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації.

Метод амортизації обирається підприємством самостійно з урахуванням очікуваного способу отримання економічних вигід від його використання. Метод амортизації об'єкта основних засобів переглядається у разі зміни очікуваного способу отримання економічних вигід від його використання. Нарахування амортизації за новим методом починається з місяця, наступного за місяцем прийняття рішення про зміну методу амортизації. Нарахування амортизації проводиться щомісячно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202526
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025147
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025496
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202539
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025258