• Посилання скопійовано

Списати основні засоби, які знаходяться у зоні АТО, наразі не можливо

На балансі підприємства знаходяться основні засоби, які залишилися в містах проведення АТО та у Криму з 2014 р. Як в обліку списати такі ОЗ та МНМА?

Відповідно до п. 7 розділу І Положення № 879, у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства, обов'язково проводиться інвентаризація активів та зобов'язань, що перебувають на балансі суб'єкта господарювання.

Тобто списати основні засоби, які залишились у зоні АТО, можливо лише після проведення інвентаризації. Окремі правила проведення інвентаризації активів, які залишились у зоні АТО, викладено у п. 8 Положення №879. Зокрема, там передбачено, що підприємства, які знаходяться на території проведення антитерористичної операції (або їх структурні підрозділи (відокремлене майно) перебувають на зазначених територіях), проводять інвентаризацію у випадках, обов'язкових для її проведення, тоді, коли стане можливим забезпечити безпечний та безперешкодний доступ уповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухобліку, у яких відображені зобов'язання та власний капітал цих підприємств.

Тому, на жаль, списати основні засоби, які знаходилися у власності підприємства, і які залишилися у зоні проведення АТО або у Криму, можна буде лише після того, як буде забезпечено безпечний та безперешкодній доступ для проведення інвентаризації таких ОЗ і визначення їх стану або факту крадіжки. Аналогічну позицію озвучують і податківці.

Як варіант – в бухобліку може бути відображено зменшення корисності основних засобів. При цьому, якщо підприємство застосовує податкові різниці необхідно звернути увагу, що фінрезультат збільшується на суму уцінки та втрат від зменшення корисності ОЗ або НМА, включених до витрат звітного періоду у бухобліку. Про порядок проведення переоцінки ОЗ читайте тут>> 

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оренда паркомісць для працівників: облік та податки
    Юрособа орендує паркомісця у юрособи для працівників біля орендованого офісу. Як це провести в обліку? Чи є право на податковий кредит? Чи потрібно утримувати із працівників податки ПДФО, ВЗ та нараховувати ЄСВ?
    Сьогодні 12:046
  • Облік гарантійного ремонту експортованого обладнання
    Юрособа, платник податку на прибуток і ПДВ, мікропідприємство, виробник, експортувало обладнання. Згідно з контрактом на обладнання діє гарантія 12 місяців з дня відвантаження. Покупець виявив брак і повернув обладнання для гарантійного ремонту. Юрособа безоплатно зробила ремонт, замінила браковані деталі. Які особливості обліку та оподаткування?
    Сьогодні 10:129
  • ТОВ отримує від фізособи маркетингові послуги з оплатою реклами у Facebook: як оформити та обліковувати?
    ТОВ, середнє підприємство, платник ПДВ та податку на прибуток, хоче замовити рекламу у Facebook. Сплачувати за рекламу буде фізоосба, яка надає ТОВ маркетингові послуги за ЦПД (ФОП у ФО немає), зі своєї гривневої картки. Чи може сплачувати за рекламу підприємства така фізособа своєю гривневою карткою в межах ЦПД? Якими документами, окрім акту наданих послуг за ЦПД, ТОВ може підтвердити ці витрати?
    03.05.202426
  • Наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію
    Як скласти наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію?
    03.05.202448
  • На яку дату списати кредиторську заборгованість?
    Підприємство перейшло із загальної системи оподаткування на ЄП (2%) з 08.12.2022 р. А 07.12.2022 р. вилучено з торгового реєстру контрагента-нерезидента, перед яким обліковувалася кредиторська заборгованість. На яку дату потрібно було списати безнадійну кредиторську заборгованість і як виправити помилку – подати уточнюючу декларацію з податку на прибуток чи уточнюючу декларацію платника ЄП?
    03.05.202440