• Посилання скопійовано

Як відобразити в бухобліку витрати на вантажно-розвантажувальні роботи?

Підприємство отримало партію товару у вересні. Вантажно-розвантажувальні роботи виконувала організація, яка надала акт після розвантаження всієї партії у жовтні. Частину товару продано у вересні. Як обліковувати витрати на вантажні роботи у вересні, якщо акт складено у жовтні?

Згідно з п. 8 П(С)БО 9 придбані запаси зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.

Первісною вартістю запасів, які придбані за плату, є їх собівартість, яка складається з фактичних витрат, наведених в п. 9 П(С)БО 9, до складу яких належать витрати за вантажно-розвантажувальні роботи. 

У абз. 8 п. 9 П(С)БО 9 та п. 2.8 Методичних рекомендацій №2 зазначено, що якщо на момент оприбуткування запасів неможливо достовірно визначити їх первісну вартість, то вони можуть оцінюватися та відображатися за справедливою вартістю з наступним коригуванням до первісної вартості.

Відповідно до п. 3.1 додатка до П(С)БО 19 справедливою вартістю продукції і товарів є ціна реалізації за вирахуванням витрат на реалізацію та суми надбавки (прибутку), виходячи з надбавки (прибутку) для аналогічної готової продукції та товарів.

Виходячи з того, що вартість вантажно-розвантажувальних робіт, визначена договором, не була включена до складу первісної чи справедливої вартості, то вказані витрати в бухобліку слід відобразити так:

  • частину суми, що відповідає первісній вартості вже реалізованого товару, віднести на витрати поточного періоду (до інших витрат на збут);
  • частину суми, що відповідає первісній вартості залишку ще не реалізованого товару, відобразити на окремому рахунку обліку запасів як транспортно-заготівельні витрати з подальшим розподіленням між сумою залишку запасів на кінець звітного місяця і сумою запасів, що вибули (використані, реалізовані, безоплатно передані тощо) за звітний місяць в порядку, встановленому абз. 6 п. 9 П(С)БО 9.

Така операція оформлюється бухгалтерською довідкою, до якої додається розрахунок визначення вищезазначених часток, складений на підставі акту виконаних вантажно-розвантажувальних робіт.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202535
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202528
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025225
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202553
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220