• Посилання скопійовано

Як оформлюється операція з заміни комп’ютерних комплектуючих?

Підприємство власними силами здійснює ремонт комп’ютерів із заміною комплектуючих. Як правильно оформити таку операцію? Чи потрібно списувати та утилізувати непридатні комплектуючі?

Ремонт чи модернізація?

Придбання комплектуючих в будь-якому випадку відображається на субрахунку 207 «Запасні частини». А ось в подальшому необхідно зважати на те, який характер має заміна таких комплектуючих.

У тому разі, якщо здійснюється заміна зіпсованих (неробочих) комплектуючих на нові аналогічні (при цьому економічні вигоди від використання ПК не збільшуються), то такі запчастини списуються з віднесенням їх вартості до витрат підприємства (в залежності від того, для яких цілей використовувався комп’ютер).

А ось, якщо комплектуючі змінюються на більш нові і при цьому відбувається модернізація такого обладнання, вартість таких комплектуючих відноситься на збільшення первісної вартості комп’ютера з подальшою амортизацією такої вартості у складі амортизації комп’ютера в цілому.

При цьому як в одному, так і в іншому випадку, списання використаних комплектуючих супроводжується актом списання. А безпосередньо ремонт основного засобу оформлюється актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів. Детальніше про документальне оформлення ремонту основних засобів ми писали тут>> 

 

Подальша доля старих комплектуючих

За п. 2.12 Методрекомендацій №2 запаси, отримані у процесі ремонту і поліпшення (модернізації, добудови, реконструкції тощо, ліквідації основних засобів), оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена виходячи з вартості подібних запасів при наявності їх на балансі підприємства, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації.

Своєю чергою, згідно з п. 3 НП(С)БО 1 активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигід у майбутньому.

Таким чином, якщо заміна комплектуючих пов’язана з тим, що старі комплектуючі вийшли з ладу (і при цьому не мають ніякої вартості), то оприбутковувати їх (з подальшим списанням) не потрібно, оскільки такі комплектуючі не мають ознак активу, оскільки не призводять до економічних вигід.

А ось, якщо старі комплектуючі можуть буди реалізовані або використані іншим чином, то підприємству необхідно оприбуткувати їх. В бухгалтерському обліку таке оприбуткування відображається записом за дебетом субрахунку 207 та кредитом субрахунка 746.

Зверніть увагу! Якщо комплектуючі обліковувалися не у складі комп’ютера в цілому, а як окремі активи (наприклад МНМА), то слід оформити відповідний акт списання. Списання основних засобів ми розглядали тут>> 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»