Ремонт чи модернізація?
Придбання комплектуючих в будь-якому випадку відображається на субрахунку 207 «Запасні частини». А ось в подальшому необхідно зважати на те, який характер має заміна таких комплектуючих.
У тому разі, якщо здійснюється заміна зіпсованих (неробочих) комплектуючих на нові аналогічні (при цьому економічні вигоди від використання ПК не збільшуються), то такі запчастини списуються з віднесенням їх вартості до витрат підприємства (в залежності від того, для яких цілей використовувався комп’ютер).
А ось, якщо комплектуючі змінюються на більш нові і при цьому відбувається модернізація такого обладнання, вартість таких комплектуючих відноситься на збільшення первісної вартості комп’ютера з подальшою амортизацією такої вартості у складі амортизації комп’ютера в цілому.
При цьому як в одному, так і в іншому випадку, списання використаних комплектуючих супроводжується актом списання. А безпосередньо ремонт основного засобу оформлюється актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів. Детальніше про документальне оформлення ремонту основних засобів ми писали тут>>
Подальша доля старих комплектуючих
За п. 2.12 Методрекомендацій №2 запаси, отримані у процесі ремонту і поліпшення (модернізації, добудови, реконструкції тощо, ліквідації основних засобів), оприбутковуються за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена виходячи з вартості подібних запасів при наявності їх на балансі підприємства, з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації.
Своєю чергою, згідно з п. 3 НП(С)БО 1 активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигід у майбутньому.
Таким чином, якщо заміна комплектуючих пов’язана з тим, що старі комплектуючі вийшли з ладу (і при цьому не мають ніякої вартості), то оприбутковувати їх (з подальшим списанням) не потрібно, оскільки такі комплектуючі не мають ознак активу, оскільки не призводять до економічних вигід.
А ось, якщо старі комплектуючі можуть буди реалізовані або використані іншим чином, то підприємству необхідно оприбуткувати їх. В бухгалтерському обліку таке оприбуткування відображається записом за дебетом субрахунку 207 та кредитом субрахунка 746.
Зверніть увагу! Якщо комплектуючі обліковувалися не у складі комп’ютера в цілому, а як окремі активи (наприклад МНМА), то слід оформити відповідний акт списання. Списання основних засобів ми розглядали тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити