• Посилання скопійовано

Випадки, при яких проведення інвентаризації є обов'язковим

У яких випадках проведення інвентаризації є обов'язковим?

Об'єкти і періодичність інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим. Обов'язкові випадки проведення інвентаризації визначає п. 7 розділу І Положення №879.

Зокрема, інвентаризація є обов'язковою:

— перед складанням річної фінансової звітності;

— у разі передачі майна державного підприємства або бюджетної установи в оренду, приватизації майна державного підприємства, перетворення державного підприємства, передачі державного підприємства (його структурних підрозділів) або бюджетної установи до сфери управління іншого органу управління (на дату передачі), крім передачі в межах одного органу управління, в інших випадках, визначених законодавством;

— у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу (бригадира), вибуття з колективу (бригади) більше половини його членів або на вимогу хоча б одного члена колективу (бригади) при колективній (бригадній) матеріальній відповідальності (на день приймання-передачі справ) в обсязі активів, які перебувають на відповідальному зберіганні;

— у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства;

— за судовим рішенням або на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація розпочинається у термін та в обсязі, які зазначені у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа;

— у разі техногенних аварій, пожежі чи стихійного лиха (на день після закінчення явищ) в обсязі, визначеному керівником підприємства;

— у разі припинення підприємства — суцільна інвентаризація всіх видів зобов'язань та активів незалежно від їх місцезнаходження;

— у разі переходу на складання фінансової звітності за міжнародними стандартами (на дату такого переходу);

— в інших випадках, передбачених законодавством. Наприклад, на вимогу податківців під час перевірок.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    Сьогодні 07:5643
  • Придбання телефону керівнику неприбуткової організації за рахунок внесків
    Чи є витрати на придбання мобільного телефону для керівника неприбуткової організації за рахунок цільових внесків засновників правомірними, якщо використання телефону безпосередньо пов'язане зі статутною діяльністю?
    30.10.202522
  • Облік вікон у будівництві: яка одиниця виміру?
    Підприємство придбало 44 металопластикових вікна для встановлення у житловому комплексі. Чи допустимо в первинних документах (видатковій накладній) зазначати номенклатуру "металопластикові вікна" та використовувати одиницю виміру "м.кв." замість "штуки" для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    30.10.202536
  • Списання пошкодженого ОЗ та оприбуткування запчастин: як облікувати?
    Як правильно відобразити в бухгалтерському обліку списання пошкодженого ОЗ та оприбуткування запасних частин, отриманих внаслідок розібрання пошкодженого основного засобу (ОЗ)?
    30.10.2025133
  • Втрати сировини та пакувальних матеріалів при пакуванні пластівців
    Підприємство займається пакуванням пластівців. В процесі виробництва є втрати сировини та матеріалів (частково за рахунок усушки пластівців, частково – втрати упаковки). Таке перевищення обліковується у калькуляції на виробництво продукції. Чи правильно це? Якщо ні, то як правильно списувати та обліковувати цю перевитрату, щоб мати право на витрати та на податковий кредит з придбання? Яку форму документа використовувати для списання?
    30.10.202519