• Посилання скопійовано

Працівник здійснює поїздки на службовому авто в межах однієї доби: як правильно списати пальне?

Підприємство займається продажем засобів захисту рослин для сільгосппідприємств, тому директор майже щоденно вибуває у поїздки на орендованому авто різні місцевості на зустрічі з аграріями, на поля для обстеження посівів, тощо. Як оформити поїздки без оформлення наказу про відрядження, щоб списання ПММ здійснювалося лише на підставі подорожніх листів?

На даний момент визначення поняття службового відрядження залишилося лише в Інструкції №59, яка діє лише для органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів. 

Так, відповідно до п. 1 Інструкції №59 службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника органу державної влади (поїздка державного службовця - за розпорядженням керівника державної служби), підприємства, установи та організації, що повністю або частково утримується (фінансується) за рахунок бюджетних коштів (далі - підприємство), на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок службового відрядження з основною діяльністю підприємства). Таким строком може бути і одна доба. 

Якщо підприємство не відноситься до органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів, воно має право не застосовувати Інструкцію №59 та самостійно визначити, які поїздки будуть вважатися відрядженнями, а які – ні. Це може бути визначено у колективному договорі (за його наявності), у трудовому договорі з працівником чи у правилах внутрішнього трудового розпорядку, у положенні про відрядження тощо. 

Наприклад, на підприємстві службові поїздки в межах однієї доби можуть не вважатися відрядженнями, про що треба зазначити в одному із  вищевказаних документів. Витрати пального на такі поїздки підтверджуються у загальному порядку – на підставі обліку роботи легкового автомобіля, на якому здійснюються такі поїздки. Зокрема, документальним підтвердженням роботи службового автомобіля можуть бути подорожні листи, у яких слід зазначити маршрут руху автомобіля, його пробіг та рух пального. При цьому в посадові обов’язки відповідно до посадової інструкції директора повинно входити вирішення тих питань, які він фактично вирішує у таких поїздках (наприклад, контроль якості раніше проданих засобів захисту рослин, налагодження збуту продукції у певних регіонах тощо).

Якщо така поїздка триває більш ніж одну добу і скерований у поїздку працівник несе витрати на проживання, то такі поїздки ми радимо визначати та оформлювати як відрядження, щоб можна було компенсувати працівнику такі витрати на проживання та добові витрати. Витрати на пальне в цому разі також списуються на підставі подорожніх листів як витрати на проїзд у відрядженні.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поетапний капітальний ремонт орендованих приміщень: як облікувати?
    Товариство орендує частину будівлі (декілька кімнат) та проводить в ньому ремонти етапами, тобто частина приміщення використовується, а в інших кімнатах почергово здійснюються ремонти. Загалом повинно бути 3 етапи. Суму першого капітального ремонту визнано як інший необоротний актив (109 рахунок) з терміном експлуатації (амортизації) 12 років. Щодо другого і третього етапу робіт - це повинно відображатися як модернізація чи потрібно визнати нові необоротні активи на дату приймання будівельних робіт? На кожен етап складався новий договір
    18.06.202529
  • Заміни бракованої бруківки в межах гарантії: як облікувати?
    Як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з отримання нової партії бруківки від постачальника на заміну бракованої, яка була виявлена у 2025 році після її укладання в 2024 році? Постачальник надає нову бруківку за накладною з вартістю, але без оплати, в рамках гарантійних зобов'язань
    18.06.202511
  • Облік хімікатів у гальванічних ваннах: від завантаження до списання
    Як правильно обліковувати хімічні речовини (кислоти, реагенти), які заливаються у великих обсягах у гальванічні ванни для тривалого використання? Ці речовини не списуються одразу, а витрачаються поступово. Планується, що списання буде відбуватися щомісяця відповідно до норм, розрахованих на основі обсягу покритих деталей
    18.06.20259
  • СКД-картки для працівників: відображення в податковому та бухгалтерському обліках
    Як підприємству, яке орендує офіс із встановленою орендодавцем системою контролю доступу (СКД), відображати в бухгалтерському та податковому обліках операції з придбання СКД-карток в орендодавця та їх видачі працівникам?
    18.06.202523
  • Акаунт в Instagram та рекламні платежі засновника: відображення в бухобліку
    Як юридичній особі поставити на бухоблік акаунт в соціальній мережі Instagram? Як правильно оформити через авансові звіти платежі за рекламу, які засновник регулярно сплачує зі своєї особистої картки в доларах США, враховуючи, що акаунт зареєстровано на VAT-номер юридичної особи?
    18.06.202539