• Посилання скопійовано

Передплата пакету «Профі» електронного сервісу Дт-Кт на 2019 рік: як відобразити в обліку?

Як у бухобліку відобразити передплату пакету «Профі» електронного сервісу Дт-Кт на 2019 рік: через витрати майбутніх періодів чи як витрати періоду в липні 2018 р.?

Запитання:

У липні 2018 р. підприємство оформило передплату пакету «Профі» електронного сервісу Дт-Кт на 2019 рік. Відповідно до виставленого та сплаченого рахунку зазначено: «Період надання послуг: Січень-Грудень 2019». Отримали акт виконаних робіт за сплаченим рахунком від 31.07.2018 р., у якому зазначено, що сторони цим актом фіксують такі факти: ТОВ надало електронно-інформаційні послуги з питань ведення господарської діяльності підприємства (пакет «ПРОФІ») у липні 2018 р. Як на підставі наданого рахунку та акту виконаних робіт відобразити в бухобліку передплату на 2019 рік електронного сервісу Дт-Кт? 

 

Відповідь:

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування.

Нормами п. 7 П(С)БО 16 передбачено, що витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, у якому вони були здійснені.

При цьому попередня (авансова) оплата запасів, робіт, послуг не визнається витратами та не включається до звіту про фінансові результати (пп. 9.2 П(С)БО 16).

Для узагальнення інформації щодо здійснених витрат у звітному періоді, які підлягають віднесенню на витрати в майбутніх звітних періодах призначено однойменний рахунок 39.

До витрат, облік яких ведеться на рахунку 39, відносяться витрати, пов'язані, зокрема, з передплатою на газети, журнали, періодичні та довідкові видання тощо.

За дебетом рахунку 39 відображається накопичення витрат майбутніх періодів, за кредитом – їх списання (розподіл) та включення до складу витрат звітного періоду.

Виходячи з того, що за актом у липні 2018 р. відбулось лише підключення до мережі електронно-інформаційних послуг з питань ведення господарської діяльності підприємства, доступ до яких підприємство отримуватиме протягом січня – грудня 2019 р., то суму передплати необхідно відображати за Дт рахунком 39 зі щомісячним списанням на рахунки витрат протягом січня – грудня  2019 р. у розмірі 1/12 суми передплати. У даному випадку ці витрати списуються на рахунок 92 «Адміністративні витрати».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202535
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202528
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025225
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202553
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025220