• Посилання скопійовано

Як оприбуткувати безоплатно отримані основні засоби?

Підприємство переїхало, змінило місце оренди приміщення. Попередній орендар дозволив безоплатно зняти охоронне обладнання. Понесено витрати на демонтаж та монтаж (на новому місці) такого обладнання. Як оприбуткувати таке охоронне обладнання?

Перш за все, підприємство повинно здійснити оприбуткування такого охоронного обладнання. Так за п. 10 П(С)БО 7 первісна вартість безоплатно отриманих основних засобів дорівнює їх справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат на транспортування, установку, монтаж, налагодження таких основних  засобів.

При цьому, справедлива вартість – це сума, за якою можна продати актив або оплатити зобов'язання  за звичайних умов на певну дату. У даному випадку - це буде ринкова вартість аналогічного обладнання з аналогічними характеристиками та аналогічним ступенем фізичного і морального зношення.

Отже, підприємство оприбутковує охоронну сигналізацію за її справедливою вартістю і включає витрати на демонтаж та монтаж до первісної вартості такого основного засобу. Таке оприбуткування відображається бухгалтерським проведенням Дт 152 Кт 424 «Безоплатно одержані необоротні активи». Витрати на монтаж та демонтаж такого обладнання нараховуються проведенням Дт 152 Кт 631. Якщо у вартості демонтажа і монтажа є ПДВ, то він обліковується за загальними правилами, в залежності від того, чи є підприємство платником ПДВ, чи ні.

Після введення в експлуатацію змонтованого обладнання (бухгалерський запис  Дт 104 Кт 152) підприємство здійснює щомісячне нарахування амортизації протягом строку корисного використання охоронного обладнання за допомогою двох бухгалтерських проведень:

  • Дт 23,91,92,93 Кт 131 – на всю суму місячної амортизації вартості обладнання та додаткових витрат з монтажу/демонтажу;
  • Дт 424 Кт 745 – лише в частині місячної амортизації вартості самого обладнання (яка визначена на рівні справедливої вартості), адже лише воно дісталося підприємству безоплатно. Амортизація витрат на демонтаж та монтаж обладнання в цьому проведенні не враховується, адже вони були здійснені за плату – були понесені витрати у вигляді плати виконавцю цих робіт.

Тобто, одночасно із визнанням витрат в сумі амортизації безоплатно отриманого ОЗ підприємство повинно визнавати і дохід, але лише в частині вартості безоплатно отриманого обладнання.

Таким чином, за правилами бухобліку підприємство не може одноразово віднести витрати на монтаж та демонтаж обладнання до витрат поточного періоду, а повинно враховувати їх в первісній вартості ОЗ і відображати у витратах, амортизуючи таку вартість.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи потрібно дисконтувати заборгованість за відсотками, яка не виплачується кілька років?
    У 2020 р. юрособа-резидент отримала від засновника юрособи-нерезидента, який володіє 80% акцій, відсоткову позику строком на 1 рік. Кожний рік договір продовжувався ще на рік. Позика досі не повернута. Відсотки нараховуються, але не перераховуються позичальнику згідно з п. 17 Постанови НБУ від 24.02.2022 р. №18. Чи правомірно заборгованість з виплати відсотків вважати довгостроковою та дисконтувати?
    Сьогодні 14:11101
  • Які витрати включаються до 50% витрат за пп. 14.1.159 ПКУ?
    Підприємство, основним видом діяльності якого є торгівля, закуповує в одного нерезидента товар обсягом понад 75% усього імпорту. Які операції, пов'язані з придбанням, включаються до 50% загальної вартості продукції (товарів, робіт, послуг) за нормами пп. 14.1.159 ПКУ? Чи враховуються тут інші статті витрат, наприклад, заробітна плата тощо?
    Сьогодні 13:4022
  • Особливості бухгалтерського обліку неприбуткової організації
    Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити в бухобліку неприбуткової організації: оприбуткування благодійної та безповоротної фіндопомоги; грошову допомогу членам організації; списання витрат на проведення благодійних заходів (в т.ч. чай, каву тощо); видачу продуктових наборів, придбаних за благодійні внески? Чи потрібно проводити підзвітні кошти через субрахунок 372, чи можна одразу списати на витрати?
    Сьогодні 12:0124
  • Облік тари: чи можна перевести зворотну тару в обліку зі складу запасів до складу необоротних активів?
    На підприємстві є металеві контейнери, які вже не один рік обліковуються на рахунку 204. В цих контейнерах транспортується готова продукція, вони є зворотною тарою, строк їх використання перевищує 1 рік. Чи можна перевести ці контейнери в обліку до складу інвентарної тари (рах. 115) або МНМА (рах.112)? Як це зробити?
    Сьогодні 11:0035
  • Як обліковуються курсові різниці за коштами цільового фінансування?
    Як обліковують курсові різниці (залишок валюти на рахунку) при отриманні цільового валютного фінансування неприбутковою організацією? Як обліковують від’ємну та додатну курсову різницю при закритті звітного періоду? Чи впливають суми курсових різниць на рахунок обліку цільового фінансування, якщо так, то як це відображати у бухобліку? У якій сумі визнавати дохід та в якому рядку Звіту відображати, в який період?
    Сьогодні 10:2512