• Посилання скопійовано

Чи можна використовувати сертифікати відкритих ключів при укладенні договорів з іншими госпсуб'єктами?

Чи мають право платники податків при укладенні договорів з іншими СГ, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків та зборів, використовувати сертифікати відкритих ключів, отриманих для підпису звітності у електронному вигляді?

Відповідно до п . 6 р. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233 для приймання податкових документів в електронному вигляді від платника податків орган ДПС повинен мати:

програмне забезпечення приймання та обробки податкової звітності з засобами КЗІ;

чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані акредитованим центром сертифікації ключів для органу ДПС


Основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів регулюються відповідно до Законів України від 22 травня 2003 року №851 ”Про електронні документи та електронний документообіг” із змінами та доповненнями (далі - Закон №851) та від 22 травня 2003 року №852 ”Про електронний цифровий підпис” із змінами та доповненнями (далі - Закон №852).

Статтею 5 Закону №851 визначено, що електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. При цьому, електронний цифровий підпис, який є різновидом електронного підпису, являється обов’язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб’єктами електронного документообігу (стаття 1 Закону №852). Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа. Під терміном ”відкритий ключ” розуміють параметр криптографічного алгоритму перевірки електронного цифрового підпису, доступний суб’єктам відносин у сфері використання електронного цифрового підпису (стаття 1 Закону N 852).

Відповідно до ст.1 Закону №852, документом, який засвідчує чинність і належність відкритого ключа підписувачу, є сертифікат відкритого ключа, який видається центром сертифікації ключів.

Порядок акредитації центру сертифікації ключів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2004 року №903, який визначає процедуру акредитації центру сертифікації ключів, умови надання центром послуг електронного цифрового підпису, вимоги до його персоналу та захисту інформації.

Згідно із абз. 3 ст.4 Закону №852 використання електронного цифрового підпису не змінює порядку підписання договорів та інших документів, встановленого законом для вчинення правочинів у письмовій формі.

Статтею 7 Закону №851 встановлено, що оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом автора.

Відповідно до ст. 9 Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996) та п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 88), підставою для відображення у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону № 996 та пункту 2.4 Положення № 88 первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов’язкові реквізити: назву документу (форми); дату і місце складання; назву підприємства, установи, від імені якої складений документ; зміст, обсяг та підстава для здійснення господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Сертифікати відкритих ключів платниками податків отримано для підпису звітності у електронному вигляді, а не для використання у іншій діяльності.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: ДПІ у Подільському районі м. Києва

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»