• Посилання скопійовано

Оренда приміщення у фізособи — документальне оформлення

Підприємство-єдинник орендує нежитлове приміщення у фізособи. У договорі оренди зазначено умови і термін оплати. Чи треба підприємству отримувати акт (рахунок) на суму оренди від фізособи, чи можна сплачувати зобов'язання за договором? Чи є договір первинним документом в бухобліку для цих розрахунків?

Відповідно до визначення терміну “первинний документ”, це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Факт здійснення господарських операцій фіксують первинні документи (в яких зазначається дата), які є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, як наслідок підтвердження понесених підприємством витрат. Перелік обов’язкових реквізитів визначено у ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88.

Не дивлячись на те, що підприємство є платником єдиного податку, від ведення бухобліку юрособу це не звільняє. Як сказано у пп. 296.1.3 ПКУ платники ЄП третьої групи (юридичні особи) використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень п. 44.2, 44.3 ПКУ

Враховуючи норму п. 44.3 ПКУ платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності. 

Договір, як сказано у ст. 626 ЦКУ, це документ, який свідчить про намір (домовленість) двох або більше сторін, про виконання в майбутньому певних дій. Отже, цей документ не може підтверджувати факт виконання певної події. Господарська операція платника ЄП пов’язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків і руху його капіталу. Доречі, ВСУ в постанові від 15.12.2015 р. у справі №21-4266а15 дотримується аналогічної позиції: для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій

І не дивлячись, що строки внесення орендної плати визначаються у договорі згідно ч. 4 ст. 286 ГКУ, наявність первинного документу потрібна. Адже, договір — документ, який свідчить про намір сторін, банківська виписка, буде свідчати про факт оплати, акт прийому — передачі приміщення в оренду, свідчить про отримання нерухомості в оренду, а от акт про орендні платежі, підтверджують факт користування приміщенням протягом певного часу.

Враховуючи умови запитання, орендодавцем є звичайна фізособа, тому акт про орендний платіж, як і  акт прийому — передачі повинен скласти сам орендар — суб'єкт господарювання. 

Факт передання нерухомості в оренду слід оформити відповідним документом (актом), який підписують сторони договору. Адже, саме з цього моменту починається обчислення строку договору, якщо інше не встановлено у самому договорі, враховуючи норми ст. 795 ЦКУ

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/Юрособи на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Юрособи на єдиному податку»

  • Оподаткування коштів інвесторів при переході з єдиного податку
    ТОВ - платник ЄП без ПДВ залучає кошти фізосіб-інвесторів для будівництва житла шляхом укладення договорів купівлі-продажу майнових прав. Отримання коштів відбувається під час перебування на спрощеній системі, а укладення договорів купівлі-продажу та передача нерухомості — після переходу на загальну систему (статус платника податку на прибуток). Виникає питання щодо подвійного оподаткування таких операцій та їх відображення у звітності
    18.08.202512
  • Земельний податок при оренді паю в учасника бойових дій
    Юрособа, платник ЄП ІІІ групи за ставкою 5%, орендує земельний пай площею 2 га у фізособи, яка має статус учасника бойових дій. Договір оренди зареєстровано у Держреєстрі речових прав. Хто у такому випадку повинен сплачувати земельний податок за цю ділянку, враховуючи, що учасники бойових дій мають пільгу щодо сплати цього податку?
    06.08.202549
  • Визначення 2 послідовних кварталів для переходу ЮО – "єдинника" ІІІ групи на сплату інших податків і зборів
    Відлік 2 послідовних кварталів з метою переходу ЮО – платника ЄП ІІІ групи на сплату інших податків, якщо в середині кварталу виник податковий борг, починається з 1 числа місяця наступного за кварталом, в якому виник борг
    30.07.202519
  • Розрухунок ЄП групи IV при оренді землі з травня 2025 року
    Як правильно розрахувати суму єдиного податку для платника IV групи та відобразити її в графах 6, 7, 8, 9, 10 розрахункової частини уточнюючої декларації, якщо земельна ділянка площею 2,178 га з нормативною грошовою оцінкою (НГО) 37448,58 грн/га, ставка податку 0,95% перебуває в оренді з 1 травня (8 місяців на рік)?
    15.07.202533
  • Повернення коштів юрособі - "єдиннику" ІІІ групи: що з оподаткуванням?
    ТОВ на єдиному податку (ІІІ група, 5%) отримало назад кошти, раніше сплачені за інтернет-послуги, через розірвання договору. Чи потрібно включати цю суму до складу оподатковуваного доходу та нараховувати на неї єдиний податок і військовий збір?
    15.07.202557