• Посилання скопійовано

Оподаткування доходів неприбуткової організації

Що означає вимога: «Фінансування видатків на утримання неприбуткової організацій, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини»?

Згідно з пп. 14.1.121 ПКУ неприбуткові підприємства, установи та організації - це організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п. 133.4 ПКУ. Саме цим пунктом встановлено умови та порядок, за яких неприбуткові підприємства не є платниками податку. Для цього потрібно одночасно дотримуватись вимог, передбачених у пп. 133.4.1 Кодексу

З метою включення до нового Реєстру всі неприбуткові організації зобов'язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ПКУ. У цей самий строк потрібно подати копії таких документів до контролюючого органу. І далі здійснювати свою діяльність на підставі діючих установчих документів, дотримуючись вимог положень п. 133.4 ПКУ. Зокрема, установчі документи повинні передбачати такі умови:

  • заборону розподілу отриманих прибутків та доходів організації серед власників, членів, працівників та інших учасників. Виключенням є лише заробітна плата працівників та нарахування за них ЄСВ;
  • порядок передачі майна неприбуткової організації у разі припинення (ліквідація, злиття, поділ, приєднання або перетворення) одній або кільком іншим неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету (не поширюється на ОСББ).

Ті неприбуткові підприємства, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ПКУ, після 1 січня 2017 р. виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій відповідно до п. 35 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ

Проте заборона розподілу отриманих доходів (прибутків) згідно з пп. 133.4.2 ПКУ не розповсюджується на фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Отримані доходи для того, щоб не оподатковуватися податком на прибуток, мають використовуватись виключно на реалізацію статутної діяльності. Факт використання доходів для цілей інших, ніж передбачені пп. 133.4.2 ПКУ, є підставою для виключення з Реєстру неприбуткових організацій і оподаткування таких доходів здійснюється на загальних підставах.

Тому в статуті кожної неприбуткової організації повинно передбачатись: мета її створення, поставлені задачі та джерела фінансування. 

Наприклад, благодійна організація, яка є неприбутковою організацією отримала допомогу від кількох благодійників. Основна мета діяльності організації — благодійність у сфері освіти.

Щоб зберегти статус неприбуткової організації, отримані благодійною організацією доходи повинні витрачатися виключно на цільову допомогу у формі оплати за навчання або придбання майна, відшкодування інших витрат у сфері освіти і решту благодійних заходів в цій сфері, які мають виконувати задачі, поставлені перед організацією засновниками.

Крім цього, така організація має право нести витрати на здійснення власної діяльності: придбавати або орендувати меблі, транспорт та приміщення, платити зарплату працівникам, проводити рекламні заходи з метою обізнаності осіб, яким надається благодійна допомога, про наявність такої організації тощо. 

Такі витрати не вважаються розподілом доходів неприбуткової організації між її засновниками або членами чи іншими пов’язаними особами. Хоча слід зазначити, що податківці дуже прискіпливо ставляться до таких витрат і тих, на чию користь вони сплачуються. Тому укладання цивільно-правових та навіть трудових договорів із пов’язаними особами гарантує підвищену увагу з боку податківців і значно підвищує ризик втрати неприбуткового статусу (якщо, наприклад, податківці вирішать, що неприбуткова організація насправді фінансує особисті потреби її засновників і допомагає їм уникнути від оподаткування доходів). З цього приводу читайте роз’яснення податківців.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»