• Посилання скопійовано

Міжнародна технічна допомога: питання ПДВ

Який порядок оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання товарів, робіт і послуг, що придбаваються під час реалізації проекту міжнародної технічної допомоги? Що з податковим обліком при звільненні від ПДВ при виконанні проекту міжнародної технічної допомоги?

Запитання: Організація є виконавцем проекту Міжнародної технічної допомоги, проект зареєстровано в Мінекономіки. В рамках проекту та відповідно до плану закупівель було придбано послуги та товари, які повинні звільнятися від ПДВ. Як правильно повинна бути заповнена постачальником податкова накладна на операції звільнені від оподаткування ПДВ в рамках Міжнародної технічної допомоги? Яка відповідальність за неправильно оформлену постачальником податкову накладну? 

Як заповнити графи податкової накладної, а саме: 

- графа «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини»;

- графа «Отримувач (покупець)»;

- ІПН;

- колонка 9, код пільги ( що саме писати в примітці).

В які строки і в якому порядку організаія, як виконавець, повинна звітувати перед податковою за ці операції? Як правильно заповнити і подати інформаційне підтвердження (додаток №8)? Яка відповідальність за невчасну подачу цього додатка?

Відповідь:

Відповідно до п. 197.11 ПКУ від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію Українитоварів як міжнародної технічної допомоги (далі - МТД) або фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги. Така допомога повинна бути надана відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана в установленому законодавством порядку.

Порядок отримання права на звільнення від оподаткування операцій МТД регламентується Порядком №153. Проекти (програми), включені в щорічні програми в рамках МТД, підлягають обов'язковій державній реєстрації, яка є підставою для акредитації їх виконавців. Саме зареєстрований договір (наявність реєстраційної картки проекту (програми) дає право на отримання пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України.

В рамках проекту МТД товари, роботи і послуги, що поставляються виконавцю проекту і оплачувані за рахунок МТД, відвантажуються (виконуються, постачаються) постачальниками такому виконавцю без нарахування ПДВ (додатково див. лист ДФСУ від 16.01.2016 р. №765/6/99-99-19-03-02-15, лист ГУ ДФС у м. Києві від 30.08.2016 р. №19408/10/26-15-12-05-11).

Зверніть увагу, що операції з поставки товарів (послуг) в рамках проекту МТД необхідно здійснювати в межах затвердженого плану закупівлі товарів, робіт (послуг), що придбаваються виконавцями проектів МТД за рахунок МТД. Інформація про такі придбання передається щомісяця до органу державної податкової служби, в якому він перебуває на обліку як платник податків, і копії - в Мінекономрозвитку за спеціальною формою, затвердженою Порядком №153 (про що - далі). При дотриманні зазначених умов операції з поставки товарів (послуг) в рамках проекту МТД звільняються від оподаткування ПДВ.

Тепер про те, як виконуються зазначені норми на практиці. Платник ПДВ (продавець), якщо поставка товарів, робіт, послуг здійснюється в рамках проекту МТД, має право скористатися пільгою, встановленої п. 197.11 ПКУ і не нараховувати ПДВ. Однак слід мати на увазі, що з метою підтвердження права на застосування пільг з ПДВ при здійсненні операцій з постачання товарів, робіт, послуг такий постачальник зберігає:

  • копію реєстраційної картки проекту, в рамках якого здійснено закупівлю товарів, робіт, послуг, завірену печаткою донора або виконавця проекту;
  • копію плану закупівлі, завірену печаткою донора або виконавця проекту;
  • копію контракту на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг, завірену підписом і печаткою виконавця проекту (в контракті зазначається, що закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється за рахунок проекту міжнародної технічної допомоги та відповідає категорії (типу) товарів, робіт і послуг, зазначених в плані закупівлі).

Якщо виконавцем проекту МТД здійснюється придбання товарів (послуг), зазначених у плані закупівлі проекту у постачальника - платника ПДВ (далі - постачальник), то в договорі на такі поставки ціна таких товарів (послуг) повинна бути вказана "без ПДВ". 

Постачальник при поставці таких товарів (послуг) виконавцю проекту МТД складає в установленому порядку податкову накладну за відвантаженням товарів (послуг), що підлягає обов'язковій реєстрації в ЄРПН. 

  • У графі "Складена на операції, звільнені від оподаткування" верхньої лівої части робиться помітка "без ПДВ".
  • Графа «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» не заповнюється. 
  • В графе «Отримувач (покупець)» зазначається найменування отримувача  та його ІПН. 
  • До розділу А табличної частини такої податкової накладної вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, а саме: у рядку I та у рядку IX зазначається загальний обсяг постачання товарів/послуг, а рядки II - VIII розділу А не заповнюються.
  • У розділі Б, в графі 8 податкової накладної робиться відмітка "Без ПДВ", в графі 8 вказується код ставки - 903, в графа 9 вказується умовний код "99999999" (якщо відсутній код відповідної пільги з ПДВ в довіднику податкових пільг, затверджені ДФС на дату складання податкової накладної), а в відведеному полі зазначаються  відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ  та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування (п. 197.11 ПКУ ст.197 р. V ПКУ, та/або, наприклад, Угода між Урядом України і Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво  від 07.05.1992). 

Крім того, згідно з п. 198.5 ПКУ та п. 199.6 ПКУ, платниками ПДВ на операції з постачання товарів та послуг, звільнення від оподаткування ПДВ яких передбачено п. 197.11 ПКУ, правила щодо нарахування податкових зобов’язань та перерахунку податкового кредиту, встановлені пунктом 198.5 ПКУ  не застосовуються.

Звітність. Згідно з п. 23 Порядку №153 виконавець, який використовує право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа складає і подає в письмовому та електронному вигляді органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку як платник податків, і в копії Мінекономрозвитку інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку.

В зазначеному додатку він  вказує реквізити постачальників - платників ПДВ (найменування, код, адресу) та обсяг придбання товарів/послуг із застосуванням пільгового режиму.

Подання виконавцем проекту МТД додатка 8 є інформаційним підтвердженням придбання ним у постачальників - платників ПДВ звільнених від оподаткування ПДВ товарів, робіт і послуг. Отже непоння або несвоєчасне подання звіту може призвести до того, що право на застосування пільги постачальником може бути втрачене. 

Насамкінець зазначимо, що відповідальність за неправильно оформлену постачальником податкову накладну покупець не несе. Така відповідальність встановлена тільки для постачальників/продавців (п. 120-1.4 ПКУ). Але він має вимагати від постачальника саме правильно оформлену податкову накладну, адже на підставі її даних ним складається декларація з ПДВ (якщо він є платником цього податку). Тож, якщо постачальник невірно склав податкову накладну,треба вимагати виправлення помилок безпосередньо від нього або скласти скаргу. Порядок складання такої скарги ми розглядали тут.  

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олефіренко Олександра

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.20246253
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202426
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024255