• Посилання скопійовано

Міжнародна технічна допомога: питання ПДВ

Який порядок оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання товарів, робіт і послуг, що придбаваються під час реалізації проекту міжнародної технічної допомоги? Що з податковим обліком при звільненні від ПДВ при виконанні проекту міжнародної технічної допомоги?

Запитання: Організація є виконавцем проекту Міжнародної технічної допомоги, проект зареєстровано в Мінекономіки. В рамках проекту та відповідно до плану закупівель було придбано послуги та товари, які повинні звільнятися від ПДВ. Як правильно повинна бути заповнена постачальником податкова накладна на операції звільнені від оподаткування ПДВ в рамках Міжнародної технічної допомоги? Яка відповідальність за неправильно оформлену постачальником податкову накладну? 

Як заповнити графи податкової накладної, а саме: 

- графа «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини»;

- графа «Отримувач (покупець)»;

- ІПН;

- колонка 9, код пільги ( що саме писати в примітці).

В які строки і в якому порядку організаія, як виконавець, повинна звітувати перед податковою за ці операції? Як правильно заповнити і подати інформаційне підтвердження (додаток №8)? Яка відповідальність за невчасну подачу цього додатка?

Відповідь:

Відповідно до п. 197.11 ПКУ від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію Українитоварів як міжнародної технічної допомоги (далі - МТД) або фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги. Така допомога повинна бути надана відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана в установленому законодавством порядку.

Порядок отримання права на звільнення від оподаткування операцій МТД регламентується Порядком №153. Проекти (програми), включені в щорічні програми в рамках МТД, підлягають обов'язковій державній реєстрації, яка є підставою для акредитації їх виконавців. Саме зареєстрований договір (наявність реєстраційної картки проекту (програми) дає право на отримання пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України.

В рамках проекту МТД товари, роботи і послуги, що поставляються виконавцю проекту і оплачувані за рахунок МТД, відвантажуються (виконуються, постачаються) постачальниками такому виконавцю без нарахування ПДВ (додатково див. лист ДФСУ від 16.01.2016 р. №765/6/99-99-19-03-02-15, лист ГУ ДФС у м. Києві від 30.08.2016 р. №19408/10/26-15-12-05-11).

Зверніть увагу, що операції з поставки товарів (послуг) в рамках проекту МТД необхідно здійснювати в межах затвердженого плану закупівлі товарів, робіт (послуг), що придбаваються виконавцями проектів МТД за рахунок МТД. Інформація про такі придбання передається щомісяця до органу державної податкової служби, в якому він перебуває на обліку як платник податків, і копії - в Мінекономрозвитку за спеціальною формою, затвердженою Порядком №153 (про що - далі). При дотриманні зазначених умов операції з поставки товарів (послуг) в рамках проекту МТД звільняються від оподаткування ПДВ.

Тепер про те, як виконуються зазначені норми на практиці. Платник ПДВ (продавець), якщо поставка товарів, робіт, послуг здійснюється в рамках проекту МТД, має право скористатися пільгою, встановленої п. 197.11 ПКУ і не нараховувати ПДВ. Однак слід мати на увазі, що з метою підтвердження права на застосування пільг з ПДВ при здійсненні операцій з постачання товарів, робіт, послуг такий постачальник зберігає:

  • копію реєстраційної картки проекту, в рамках якого здійснено закупівлю товарів, робіт, послуг, завірену печаткою донора або виконавця проекту;
  • копію плану закупівлі, завірену печаткою донора або виконавця проекту;
  • копію контракту на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг, завірену підписом і печаткою виконавця проекту (в контракті зазначається, що закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється за рахунок проекту міжнародної технічної допомоги та відповідає категорії (типу) товарів, робіт і послуг, зазначених в плані закупівлі).

Якщо виконавцем проекту МТД здійснюється придбання товарів (послуг), зазначених у плані закупівлі проекту у постачальника - платника ПДВ (далі - постачальник), то в договорі на такі поставки ціна таких товарів (послуг) повинна бути вказана "без ПДВ". 

Постачальник при поставці таких товарів (послуг) виконавцю проекту МТД складає в установленому порядку податкову накладну за відвантаженням товарів (послуг), що підлягає обов'язковій реєстрації в ЄРПН. 

  • У графі "Складена на операції, звільнені від оподаткування" верхньої лівої части робиться помітка "без ПДВ".
  • Графа «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» не заповнюється. 
  • В графе «Отримувач (покупець)» зазначається найменування отримувача  та його ІПН. 
  • До розділу А табличної частини такої податкової накладної вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, а саме: у рядку I та у рядку IX зазначається загальний обсяг постачання товарів/послуг, а рядки II - VIII розділу А не заповнюються.
  • У розділі Б, в графі 8 податкової накладної робиться відмітка "Без ПДВ", в графі 8 вказується код ставки - 903, в графа 9 вказується умовний код "99999999" (якщо відсутній код відповідної пільги з ПДВ в довіднику податкових пільг, затверджені ДФС на дату складання податкової накладної), а в відведеному полі зазначаються  відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ  та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування (п. 197.11 ПКУ ст.197 р. V ПКУ, та/або, наприклад, Угода між Урядом України і Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво  від 07.05.1992). 

Крім того, згідно з п. 198.5 ПКУ та п. 199.6 ПКУ, платниками ПДВ на операції з постачання товарів та послуг, звільнення від оподаткування ПДВ яких передбачено п. 197.11 ПКУ, правила щодо нарахування податкових зобов’язань та перерахунку податкового кредиту, встановлені пунктом 198.5 ПКУ  не застосовуються.

Звітність. Згідно з п. 23 Порядку № 153 виконавець, який використовує право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа складає і подає в письмовому та електронному вигляді органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку як платник податків, і в копії Мінекономрозвитку інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку.

В зазначеному додатку він  вказує реквізити постачальників - платників ПДВ (найменування, код, адресу) та обсяг придбання товарів/послуг із застосуванням пільгового режиму.

Подання виконавцем проекту МТД додатка 8 є інформаційним підтвердженням придбання ним у постачальників - платників ПДВ звільнених від оподаткування ПДВ товарів, робіт і послуг. Отже непоння або несвоєчасне подання звіту може призвести до того, що право на застосування пільги постачальником може бути втрачене. 

Насамкінець зазначимо, що відповідальність за неправильно оформлену постачальником податкову накладну покупець не несе. Така відповідальність встановлена тільки для постачальників/продавців (п. 120-1.4 ПКУ). Але він має вимагати від постачальника саме правильно оформлену податкову накладну, адже на підставі її даних ним складається декларація з ПДВ (якщо він є платником цього податку). Тож, якщо постачальник невірно склав податкову накладну,треба вимагати виправлення помилок безпосередньо від нього або скласти скаргу. Порядок складання такої скарги ми розглядали тут.  

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олефіренко Олександра

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202416
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202414
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20243071
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202419
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024212