Запитання: Підприємство - платник ПДВ, на загальній системі оподаткування, здійснює діяльність з оптової торгівлі засобів захисту рослин. Підприємство придбало у платника ПДВ ручки, блокноти, запальнички, ножі, тощо з логотипом та своєю контактною інформацією. Ці товари планується безоплатно розповсюдити в рекламних цілях. Які податкові наслідки: чи нараховувати умовне ПДВ, який порядок організації з проведення рекламної компанії з роздачі вищезазначених товарів?
Відповідь:
Для проведення рекламного заходу потрібно рішення керівника. Саме в такому рішенні (що підтверджується наказом, розпорядженням по підприємству) вказується мета його проведення. Додатково має бути складено та затверджено керівництвом:
- план підготовки до проведення рекламних заходів;
- кошторис витрат;
- накладні (акти) на відпуск товару відповідальній особі;
- звіт про проведення рекламних заходів і акт на списання розданої рекламної продукції.
Щодо оподаткування ПДВ операцій з безоплатної роздачі рекламної продукції, зазначимо наступне. Нагадаємо, що з 01.07.2015 р. суми ПДВ сплачені під час придбання товарів (не дивлячись на їх майбутній напрямок використання) відображаються у складі податкового кредиту платника (додатково див. лист ДФСУ від 12.01.2016 р. №361/6/99-99-19-03-02-15).
Якщо придбання товарів відбувалось для проведення рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження), які проводяться з метою підвищення продажів засобів захисту рослин, то платник ПДВ здійснює таку операцію в рамках госпдіяльності. Відповідно до пп. 14.1.36 ПКУ госпдіяльність - це діяльність особи, яка пов'язана з виробництвом або реалізацією товарів з метою отримання доходу.
Отже, вважається, що такі товари призначаються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника податку, а тому податкові зобов’язання з ПДВ, відповідно до п. 185.1 ПКУ та п. 198.5 ПКУ не нараховуються.
В той же час, у разі постачання на митній території України (в тому числі у разі безоплатного постачання) виникають податкові забов’язання. Адже, відповідно до п. 185.1 НКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно до ст. 186 ПКУ. Постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі дарування такого товару (пп. 14.1.191 ПКУ).
Оскільки товари з рекламною метою будуть розповсюджуватися безоплатно, то базою для нарахування ПЗ з ПДВ за п. 188.1 ПКУ буде договірна вартість таких товарів, але не нижча від ціни їх придбання. Тож, платник ПДВ має скласти за фактом такої безоплатної роздачі дві податкові накладні: одну на покупця на нульову ціну (якщо товари роздаються не персоніфіковано, то податкова накладна складається на неплатника податку), іншу на себе на різницю між ціною придбання і нульовою договірною ціною.
Детальніше про все це можна прочитати тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити