• Посилання скопійовано

Виписаны две накладные на один акт оказанных услуг: как быть?

К акту на оказание транспортных услуг (одна ТТН) идет две налоговые накладные на разные суммы, которые в сумме составляют стоимость, указанную в акте. Можно ли включить две накладные в налоговый кредит? Как выйти из данной ситуации с наименьшими потерями?

Почнемо із підтвердження здійснення господарських операцій в бухгалтерському обліку. Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону про бухгалтерський облік підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути  складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Тож при здійсненні кожної господарської операції має бути оформлено відповідний первинний документ. 

Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні, затверджено постановою КМУ від 25.02.2009 р. №207. Відповідно до п. 1 цього Переліку для водія юридичної або фізичної особи – підприємця, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, в наявності серед інших документів має бути товарно-транспортна накладна. Застосування зазначених форм первинного обліку всіма суб’єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов’язковим.

Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу від 14.10.1997 р. №363, товарно-транспортна документація – комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу. Товарно-транспортна накладна – це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Не слід забувати, що згідно з п. 9 П(С)БО 9 "Запаси" витрати на транспортування запасів включаються до собівартості запасів.

Тому кожна надана перевізником послуга з перевезення має бути підтверджена актом щодо надання послуги з перевезення та відповідної ТТН.  Податківці у підкатегорії 102.21 ЗІР з цього приводу наголошують, що «у разі відсутності товарно-транспортної документації, яка підтверджує отримання послуг з перевезення вантажу, у тому числі ТТН, які відносяться до первинних документів та на підставі яких ведеться бухгалтерський облік, платник податків при визначенні фінансового результату до оподаткування відповідно до правил бухгалтерського обліку не має підстав для врахування вартості таких послуг при формуванні собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг». 

Відповідно до п. 201.1 ПКУ на дату виникнення податкових зобов’язань платник ПЛВ зобов’язаний скласти податкову накладну (ПН) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений термін.

Датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у разі постачання послуг відповідно до п. 187.1 ПКУ є дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником ПДВ. Тож, на кожну послугу в день оформлення акта наданої послуги постачальник складає відповідну ПН. Тому у такому разі не може бути виписано дві ПН на один акт наданої послуги.

Виходом із ситуації, коли виписано дві ПН на один акт наданої послуги перевізником, є оформлення двох актів про надану послугу та відповідно має бути складено дві окремі ТТН, які підтверджують факт перевезення кожного із перевезень.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Перевиставлення експедитором послуг страхування вантажу без ПДВ
    Експедиторська компанія, платник ПДВ, отримує рахунки за страхування вантажу без ПДВ і планує перевиставити ці витрати клієнту. Компанія не має ліцензії на страхову діяльність. Чи має право експедитор перевиставляти вартість страхування без нарахування ПДВ і як правильно це оформити в рамках договору транспортного експедирування?
    30.07.202544
  • Зменшили корисність ОЗ перед продажом: які наслідки з ПДВ?
    Автомобіль пошкоджено в ДТП. Перед продажем підприємство провело зменшення його корисності до ціни реалізації та відобразило це в обліку. ПДВ нараховано з договірної вартості продажу. За результатами перевірки податковий орган донарахував ПДВ, визначивши базу оподаткування на рівні залишкової вартості ОЗ до зменшення корисності. Чи правомірні дії контролюючого органу?
    30.07.202527
  • Визначаємо дату виникнення права на податковий кредит
    Товар відвантажено 30.06.2025 р., що підтверджується датою ТТН, податкової накладної, виписаної постачальником. Але підприємство-покупець отримало товар 01.07.2025 р. У якому звітному періоді (червні чи липні) покупець має право відобразити податковий кредит за такою операцією?
    30.07.20252421
  • Отримання послуг від нерезидента: що з ПДВ?
    Підприємство – платник ПДВ отримує юридичні послуги від нерезидента. Чи є така операція об'єктом оподаткування ПДВ на території України? Якщо так, то хто є відповідальним за нарахування та сплату податкових зобов'язань до бюджету?
    30.07.2025116
  • Який порядок заповнення таблиці 3 додатка 5 (Д5) до декларації з ПДВ?
    Форма та Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ затверджені наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 р. №21
    29.07.202537