• Посилання скопійовано

Коригування ПДВ у разі ціни товару з прив’язкою до курсу іноземної валюти

Підприємство продає обладнання українському покупцеві, з прив’язкою ціни до офіційного курсу євро за даними НБУ на дату платежу, постачання. Спершу отримано два авансові платежі, потім відвантажено обладнання, після чого отримано остаточну оплату. Як коригувати ПДВ?

Про можливість встановлювати ціну в еквіваленті іноземної валюти ми писали тут.

Аналогічно ми писали, що у зв’язку із зміною валютного курсу змінюватиметься ціна постачання, а отже, потрібно коригувати ПН, складені на дату здійснення попередніх податкових подій (авансу, постачання).

 

Яким чином складати ПН і здійснювати коригування?

Пояснимо умовним прикладом. Нехай ціна договору встановлена в гривнях, в еквіваленті 10 000 євро.

Перший аванс:

Спершу отримали аванс 20% від суми договору.

Курс НБУ - 31,9239 грн за 1 євро. Таким чином, отримано 63 847,80 грн (2 000 х 31,9239), а сума договору 319 239,00 грн (10 000 х 31,9239).

Складається перша ПН з ціною 319 239,00 грн і кількістю 0,2 шт. (якщо обладнання обліковують у штуках і загальна кількість за договором – 1 штука).

Другий аванс:

Далі отримали наступний аванс 55% від суми договору.

Курс НБУ - 31,9482 грн за 1 євро. Таким чином, отримано 175 715,10 грн (5 500 х 31,9482), а сума договору 319 482,00 грн (10 000 х 31,9482).

Складається друга ПН з ціною 319 482,00 і з кількістю 0,55 шт.

Відвантаження обладнання:

Підприємство відвантажує обладнання.

Курс НБУ - 31,4105 грн за 1 євро.

ПН потрібно скласти на різницю між вартістю постачання і сумою здійснених авансів.

Вартість постачання в еквіваленті іноземної валюти - 10 000 євро. Фактично вже оплачено в еквіваленті іноземної валюти 7 500 євро (2 000 + 5 500). Таким чином, неоплачена частина – 2 500 євро (10 000 – 7 500). Гривневий еквівалент цієї суми – 78 526,25 грн (2 500 х 31,4105).

Отже, загальна сума постачання в гривнях складає 318 089,15 грн (63 847,80 + 175 715,10 + 78 526,25).

Така сума буде новою ціною договору в перерахунку на гривні. Тому саме така ціна має зазначатися в третій ПН, яка виписується на дату відвантаження. А кількість в третій накладній буде 24,6868684 шт. (78 526,25 : 318 089,15 х 100).

Але в цей  момент виникає невідповідність між ціною постачання на дату відвантаження і кількістю, які наведені в першій і другій ПН. Тому на дату відвантаження потрібно скласти РК до цих ПН. Оскільки зміниться одночасно як ціна, так і кількість, РК складають з кодом причини «104». Про особливості такого РК ми писали тут.

Нова ціна в першій і другій ПН буде, як і в третій ПН - 318 089,15 грн, а нова кількість буде в першій ПН 20,0722973 шт. (63 847,80 : 318 089,15 х 100), в другій ПН 55,2408343 шт. (175 715,10 : 318 089,15 х 100).

Остаточна оплата:

Нарешті, підприємство отримує залишок оплати.

Курс НБУ - 31,2379 грн за 1 євро. Відтак, оплата надходить в сумі 78 094,75 грн (2 500 х 31,2379). Але внаслідок такої оплати змінюється загальна сума договору, яка становитиме 317 657,65 грн (63 847,80 + 175 715,10 + 78 094,75).

Відтак, зміниться ціна і кількість у всіх трьох раніше складених ПН. Причому в перших двох зміниться вже змінена ціна і кількість, відкоригована раніше складеними РК. Тому до перших двох ПН потрібно буде скласти ще по одному ПК. А до третьої ПН буде складено один РК.

Отже, нова ціна в усіх трьох ПН буде 317 657,65 грн.

Нова кількість буде в:

  • першій ПН (вже раніше відкоригованій першим РК) – 20,099563 шт. (63 847,80 : 317 657,65 х 100);
  • другій ПН (вже раніше відкоригованій першим РК) – 55,315872 шт. (175 715,10 : 317 657,65 х 100);
  • третій ПН – 24,584565 шт. (78 094,75 : 317 657,65 х 100).

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Облік ПДВ без ПН при смерті директора постачальника
    Постачальник не зареєстрував податкову накладну через смерть директора. Чи має право покупець включити суму "вхідного" ПДВ за цією операцією до первісної вартості придбаних послуг, якщо право на податковий кредит втрачено?
    Сьогодні 09:1111
  • Віднесення ПДВ до витрат при нереєстрації ПН постачальником
    Чи має право покупець включати суму ПДВ до первісної вартості послуги (витрат), якщо постачальник, зареєстрований платником ПДВ, систематично не реєструє податкові накладні в ЄРПН? Який внутрішній розпорядчий документ підприємства (наказ, положення) необхідний для обґрунтування такого облікового рішення?
    Сьогодні 07:5442
  • Податковий кредит при застосуванні касового методу, якщо списання коштів відбулося після 1095 днів з дати складання ПН
    Якщо списання коштів відбулося після 1095 календарних днів з дати складання ПН, то платник, який застосовує касовий метод , має право включити до ПК суми ПДВ, у звітному періоді, в якому відбулося списання, але не пізніше, ніж через 60 календарних днів
    14.10.202519
  • Які особливості заповнення граф ПН у разі отримання компенсації орендарем вартості комунальних послуг?
    В ПН за операціями з постачання послуг з оренди, до складу вартості якої входять суми компенсації компослуг, у графі 2 зазначають «Послуги з оренди», у графі 3.3 - код послуги, у графі 4 - умовне позначення назви одиниці вимірювання, у графі 5 – код одиниці вимірювання
    14.10.202539
  • З платника ПДВ «виділився» неплатник ПДВ: чи вказувати ПДВ в актах?
    Юрособа створена шляхом виділу. Основний вид діяльності - здавання в оренду приміщень. Материнське підприємство - платник ПДВ. Виділене підприємство на момент виділу і протягом наступного місяця – неплатник ПДВ. По розподільчому балансу виділеному підприємству було передано частину авансових платежів від орендарів. На ці аванси материнське підприємство нарахувало, задекларувало і сплатило ПДВ. Як закривати в бухобліку суми авансових коштів, що надійшли по розподільчому балансу? Чи вказувати ПДВ в актах наданих послуг, що оформлятимуться із орендарями?
    13.10.2025103