• Посилання скопійовано

Бюджетні кошти не з казначейського рахунку: коли визнавати податкові зобов'язання з ПДВ?

Підприємство уклало угоду про надання послуг з комунальним підприємством, згідно з якою оплата здійснюється шляхом перерахування коштів Держказначейством. Однак, після надання послуг, замовник сплатив з рахунку у комерційному банку. Чи застосовується в такому випадку п. 187.7 ПКУ для визначення дати податкових зобов'язань з ПДВ?

Відповідно до п. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов’язаннями перед бюджетом.

При цьому, як роз’яснюють податківці у ІПК від 17.01.2019 р. №202/6/99-99-15-03-02-15/ПІК визначальною підставою для формування податкових зобов'язань за фактом зарахування коштів на банківський рахунок платника податку відповідно до п. 187.7 ПКУ є постачання ним товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів. Підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на постачання товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюються з відповідного рахунка Державного казначейства України.

Згідно з пп. 11 п. 1 ст. 2 БКУ бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету.

Крім того у ІПК від 05.12.2018 р. №5107/6/99-99-15-03-02-15/ІПК наголошувалось, що в разі отримання постачальником оплати за поставлені товари/послуги, безпосередньо за рахунок бюджетних коштів, зокрема з відповідного рахунку в органах Державного казначейства за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610, дата виникнення податкових зобов'язань з ПДВ має визначатися відповідно до п. 187.7 ПКУ.

Якщо ж отримувач бюджетних коштів розраховується з постачальником товарів/послуг за рахунок таких отриманих бюджетних коштів, то податкові зобов'язання з ПДВ у постачальника товарів/послуг виникатимуть відповідно до п. 187.7 ПКУ, тобто за правилом першої події.

Також в ІПК від 08.05.2019 р. №2023/ІПК/10/04-36-12-01-16 податківці розглядали питання щодо застосування п. 187.7 ПКУ:

  • у разі, якщо грошові кошти в оплату робіт за договором надходять товариству з відповідного рахунку Державного казначейства України, вони вважаються бюджетними коштами, незалежно від напрямку їх зарахування: на поточний рахунок, відкритий у територіальному органі Держказначейства чи на поточний рахунок у комерційному банку;
  • якщо оплата за виконання робіт надходить товариству з поточного рахунку, така оплата не вважається оплатою за рахунок бюджетних коштів.

Таким чином, вважаємо, що оскільки оплата надійшла не з рахунку Казначейства, а з рахунку самого замовника, то така оплата не вважається оплатою за рахунок бюджетних коштів. Відповідно до такого постачання ПЗ з ПДВ повинні визнаватись за п. 187.1 ПКУ (датою першої події). П. 187.7 ПКУ в цьому випадку підприємство не має права застосовувати.

Тож, в цій ситуації замовник фактично порушив умови договору (яким передбачено, що кошти повинні були надійти саме з бюджетного рахунку казначейства), однак проблеми в такому випадку має постачальник.

На жаль, виключень щодо застосування штрафних санкцій не передбачено. Постачальник повинен визначити ПЗ з ПДВ за датою першої події:

  • подати уточнюючу декларацію за вересень з донарахуванням суми ПЗ з ПДВ за такою операцією (або заповнити додаток ВП у поточній декларації);
  • скласти і зареєструвати ПН датою першої події (буде застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію ПН).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024946
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249185
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435