Головна Усі консультації Оподаткування ПДВ

Анулювання підприємства як платника ПДВ: що з спецрахунками?

Підприємство анульовали як платника ПДВ. Чи зможе підприємство користуватися коштами, які знаходяться на електронному спецрахунку при новій реєстрації платника ПДВ?

Питання електронного адміністрування ПДВ регламентує Порядок №569. Цей Порядок визначає механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування, особливості складення ПН та РК у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.

До речі, Порядком №569 не визначено порядку відкриття електронного рахунку або поновлення закритого рахунку  СГ, реєстрацію платником ПДВ якого було анульовано рішенням органу ДФС, а потім таке рішення було скасовано. А ось у випадку перереєстрації платника ПДВ, пов’язаної зі зміною адміністративного району, номер рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ не змінюється.

Електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДФС надсилає Казначейству не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником ПДВ.

Після анулювання реєстрації особи як платника ПДВ залишок коштів на електронному рахунку після розрахунків з бюджетом за результатами останнього звітного (податкового) періоду перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання можуть бути повернуті платнику податку за його заявою відповідно до ст. 43 ПКУ. У разі відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених ПЗ з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ, такі кошти підлягають поверненню шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

У разі повторної реєстрації особи платником податку йому відкривається новий електронний рахунок.

Електронний рахунок - це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти:

  1. у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник має право зареєструвати ПН та/або РК в Єдиному реєстрі;
  2. у сумі, необхідній для сплати узгоджених ПЗ з ПДВ.

Якщо суми на електронному рахунку не достатньо, він поповнюється платником ПДВ з поточного рахунку. Зокрема, якщо сума, обчислена відповідно до п. 9 Порядку №569 (сума податку (SНакл), яка обчислюється за формулою), є меншою, ніж сума податку в ПН, яку платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі, платник перераховує необхідну суму коштів з поточного рахунка на електронний рахунок.

ДФС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Якщо на дату подання декларації з ПДВ сума коштів на електронному рахунку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник ПДВ має право подати у складі декларації заяву (додаток 4 до декларації), відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на поточний рахунок платника, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених ПЗ з податку, або до бюджету в рахунок сплати податкового боргу з податку, що виник починаючи з 1 липня 2015 року.  Перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися за відсутності перевищення суми податку, зазначеної у виданих ПН, складених у звітному періоді та зареєстрованих в Єдиному реєстрі, над сумою ПЗ з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих в податковій звітності у цьому звітному періоді.

Платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунку, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати ПН та/або РК в Єдиному реєстрі. На запит платника податку ДФС подає шляхом надсилання електронного повідомлення інформацію про рух коштів на його електронному рахунку (інформація про суми коштів, перерахованих з електронного рахунка платника податку до бюджету, на поточний рахунок платника податку).

Зверніть увагу! Згідно з п. 25 Порядку №569 сплата ПЗ, визначених контролюючим органом відповідно до пп. 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 ПКУ, та сплата штрафних санкцій і пені здійснюються платником податку з поточного рахунку до відповідного бюджету.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Олена Водоп`янова
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
ПДВ , Реєстрація

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі