• Посилання скопійовано

Як нараховувати ПЗ з ПДВ, виходячи з визначеної частки використання на підставі п. 199.2 ПКУ?

Підприємство, яке продає товари, що оподатковуються ПДВ, на вторинному ринку продало акції чужого емітента, які не є об’єктом оподаткування ПДВ на підставі пп. 196.1.1 ПКУ. Чи треба розподіляти ПК щодо загальногосподарських витрат (оренда, канцтовари тощо)? Як відповідно п. 199.1 ПКУ нараховувати ПЗ з ПДВ, виходячи з визначеної частки використання на підставі п. 199.2 ПКУ?

Відповідно до п. 199.3 ПКУ платники податку, у яких протягом попереднього календарного року були відсутні неоподатковувані операції, а почали здійснюватися лише у звітному періоді, у поточному календарному році розраховують частку використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях на підставі розрахунку, визначеного за фактичними даними обсягів з постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій першого звітного податкового періоду, у якому задекларовані такі операції.

Розрахунок частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях подається до контролюючого органу одночасно з податковою декларацією звітного податкового періоду, у якому задекларовані такі оподатковувані та неоподатковувані операції (абз. 2 п. 199.1 ПКУ).

Такий розрахунок наводиться у рядку 2 таблиці 1 додатку 7 (Д7) до Декларації з ПДВ звітного періоду, у якому вперше декларуються неоподатковувані операції. Показники цього рядка застосовуються протягом поточного календарного року для визначення податкового зобов'язання при заповненні рядків 4.1 та 4.2 Декларації є ПДВ

Частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум ПДВ) до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум ПДВ) за цей же період. Визначена у процентах величина застосовується протягом поточного календарного року (п. 199.2 ПКУ).

Тому на придбані та/або виготовлені протягом звітного періоду товари/послуги, необоротні активи, що частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні (оренда, канцтовари тощо), платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в ЄРПН на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) ПДВ під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях (абз. 1 п. 199.1 ПКУ).

У п. 11 Порядку №1307 зазначено, що у разі нарахування податкових зобов'язань відповідно до пп. 198.5 та 199.1 ПКУ платник ПДВ складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання/починають використовуватися:

1) в операціях, що не є об'єктом оподаткування;

2) в операціях, звільнених від оподаткування;

Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.

У разі складання зведеної податкової накладної її графи заповнюються так:

  • у графі «Зведена податкова накладна» робиться помітка «X»;
  • у графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.);
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «600000000000»;
  • у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до п. 8 Порядку №1307 (зокрема, 08 – Складена на постачання для операцій, які не є об'єктом оподаткування ПДВ).

Особливості проведення перерахунку частки використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях за результатами 2016 року роз'яснено у листі ДФС від 12.01.2017 р. №599/7/99-99-15-03-02-17.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024808
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202426
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248355
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428