Ремонт основних засобів
Підпунктом 177.4.4 ПКУ зазначено, що до витрат підприємця на загальній системі оподаткування включаються інші витрати, що пов'язані з веденням господарської діяльності, зокрема витрати на ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності (окрім витрат на утримання ОЗ подвійного призначення).
До ОЗ подвійного призначення відносять:
Далі, у пп. 177.4.6 ПКУ конкретизовано, що не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на:
- проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів;
- ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).
Отже, оскільки АЗС (її комплектуючі) не відноситься до основних засобів подвійного призначення, то підприємець може включати вартість ремонту газороздавальної колонки до витрат того звітного періоду, у якому відбувався такий ремонт.
Придбання газороздавальної колонки
У пп. 177.4.5 ПКУ зазначено, що витрати на придбання (самостійне виготовлення) основних засобів (до яких відноситься така газороздавальна колонка) та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації, не включається до складу витрат підприємця.
Однак, за власним бажанням ФОП, сума нарахованої амортизації таких основних засобів включається до витрат підприємця – пп. 177.4.6 ПКУ.
Щодо того, як нараховувати амортизацію ФОПу ми писали тут>>
Відповідно до пп. 177.4.7 ПКУ розрахунок амортизації основних засобів здійснюється із застосуванням прямолінійного методу нарахування амортизації, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів.
У пп. 177.4.9 ПКУ визначений мінімальний строк корисного використання. Для газороздавальної колонки це буде 5 років – як для групи 3.
Отже, вартість придбаного обладнання підприємець не може включати до витрат того періоду, у якому придбано колонку, однак він включає до витрат нараховану суму амортизації такого обладнання протягом строку його корисного використання.
ПДВ
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження госпдіяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Отже, при придбані обладнання, комплектуючих, робіт з ремонту обладнання за умови наявності зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної від постачальника, підприємець відносить суми ПДВ, сплачені при придбанні таких товарів, до складу податкового кредиту.
При цьому, за п. 198.5 ПКУ податкові зобов’язання нараховуються при використанні придбаних з ПДВ основних засобів, товарів, робіт послуг у неоподатковуваних операціях, операціях звільнених від оподаткування або не у госпдіяльності.
Зважаючи на те, що підприємець використовує таке обладнання в своїй господарській діяльності, у оподатковуваних ПДВ - операціях, підстав для нарахування «компенсуючих» ПЗ немає.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити