• Посилання скопійовано

Чи є обмеження щодо термінів зберігання бензину в пересувних акцизних складах?

Підприємство займається торгівлею ПММ, має ліцензію на право оптової торгівлі пальним без місць оптової торгівлі. Станом на 01.01.2024 р. залишок бензину у пересувних акцизних складах склав 6300 л. Станом на 01.08.2024 р. він не змінився. Який термін зберігання пального в пересувних акцизних складах?

Термін зберігання пального встановлено для транспортних засобів, які перевозять пальне і не є акцизними складами пересувними, на які подано Заявку на переміщення пального.

Відповідно до пп. 1 розд. ІІ Порядку №188, період переміщення пального такими транспортними засобами не може перевищувати 30 календарних днів.

Конкретний період переміщення зазначають у Заявці. Тобто, такий період не можна зазначити більше ніж 30 календарних днів. Але якщо вказаний термін сплив, а переміщення пального не завершено, потрібно подати нову Заявку, продовживши термін.

Для пересувних акцизних складів такого граничного терміну не встановлено.

Проте, пунктом 11.2 ДСТУ «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» 7687:2015 визначено, що гарантійний термін зберігання бензинів складає 6 місяців від дати виготовлення.

По сплину зазначеного терміну підприємству необхідно перевірити бензин на відповідність вимогам ДСТУ 7687:2015. Це можна зробити в незалежних лабораторіях. Якщо результати аналізу незадовільні і бензин не можливо використати, то таке пальне утилізується (п. 6.6 ДСТУ 7687:2015).

Звертаємо увагу, якщо бензин відповідає вимогам ДСТУ 8704:2017 «Бензини автомобільні довготривалого зберігання. Технічні умови», то термін зберігання 5 років. Зазвичай за даним ДСТУ бензин виготовляється для забезпечення запасу ЗСУ. Тому в консультації розглядається саме ДСТУ 7687:2015.

Додатком А ДСТУ 4454:2005 «Маркування, пакування, транспортування та зберігання» визначено, що бензини автомобільні можуть:

  1. Зберігатися:
  • в сховищах підземних;
  • резервуарах стаціонарних та пересувних металевих (горизонтального низького тиску, горизонтального і кульового високого тиску, вертикальному з понтоном або плаваючим дахом, або газовою обв’язкою, або інші).

До стаціонарних резервуарів відносяться резервуари, які будуються (монтуються) безпосередньо на місці їх майбутньої експлуатації. До пересувних резервуарів відносяться резервуари, які будуються в заводських умовах, з подальшим їх транспортуванням до місця встановлення (Керівництво з роботи центрів забезпечення пальним, баз, складів пального ЗСУ)

  1. Транспортування можливе в металевих бочках.

Металева бочка – транспортна тара з корпусом циліндричної або параболічної форми, з обручами чи зигами катання, з днищами (п. 3.55 ДСТУ 2890-94 «Тара і транспортування. Терміни та визначення»).

Тобто в розумінні ДСТУ 4454:2005 транспортування бензину можливе в металевих місткостями різної форми, в тому числі автоцистерн. 

До автомобільних цистерн належать автоцистерни , причіп цистерни, напів-причіп цистерни, автопаливозаправлювачі, призначені для транспортування та вимірювання об’єму рідких нафтопродуктів у розмірі повної місткості, що встановлено під час градування (п. 1.2 ДСТУ 8875:2019 «Метрологія. Автомобільні цистерни для нафтопродуктів. Методика повірки»).

При цьому із автомобільних цистерн нафта і нафтопродукти повинні бути злиті повністю з видаленням в’язких нафтопродуктів з внутрішньої поверхні котла цистерн (п. 8.4 ДСТУ 4454:2005).

Отже, місткість бензовоза не призначена для тривалого зберігання бензину, а лише на період його транспортування.

Враховуючи зазначене, підприємству необхідно провести інвентаризацію, щоб визначити, чи дійсно в наявності така кількість бензину. Якщо ні, то шукаємо причину і проводимо списання або відшкодування завданих збитків. 

У разі, якщо дані інвентаризації відповідають даним бухобліку, то необхідно визначити, чи дійсно залишки зберігаються у цистерні транспортного засобу 8 місяців. Адже підприємство працює і «обіг» бензину є, а також транспортний засіб недоцільно вилучати з роботи на такий строк. Якщо підтверджено, що перевищено гарантійний термін зберігання 6 місяців, то проводимо аналіз якісних показників бензину, адже з часом октанове число зменшується. За результатом аналізу або продаємо, або утилізуємо. 

Звичайно, все це управлінські рішення, які приймаються на розсуд підприємства. Але якщо все залишити як є, то є ризик того, що будуть питання щодо негосподарського використання пального, якщо все ж буде доведено, що це пальне втратило свої якісні характеристики і не може використовуватися в подальшому.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Зелена енергія та акциз: коли платити, а коли — ні?
    ТОВ - платник податків на загальних підставах, виробник електричної енергії з відновлювальних джерел, має ліцензію на виробництво електричної енергії, придбав установку зберігання електричної енергії та має на меті накопичити електроенергію власного виробництва, а також придбати електроенергію на ринку з метою подальшого продажу. У якому випадку виробник електричної енергії з відновлюваних джерел є платником акцизного податку?
    25.08.202515
  • Які підстави виключення місць зберігання спирту, алкоголю та тютюну з Єдиного реєстру місць зберігання?
    Відомості про місця зберігання може виключити з Єдиного реєстру центральний орган виконавчої влади або його територіальний орган за результатами розгляду заяви про внесення змін до відомостей; за результатами прийнятого рішення про виключення місць зберігання з Єдиного реєстру або на підставі рішення суду
    15.08.202515
  • Акцизний податок при використанні пального не для госпдіяльності
    Підприємство, що не є платником акцизного податку, придбало 100 тонн пального. Оскільки пальне було використано на цілі, не пов'язані з госпдіяльністю, підприємство нарахувало компенсуючі податкові зобов'язання з ПДВ. Чи виникає у такого підприємства обов'язок реєструватися платником акцизного податку?
    15.08.202539
  • Імпорт та подальший продаж підакцизних товарів (УКТ ЗЕД 2710129000): акциз при продажу
    Юрособа планує імпортувати підакцизний товар – чистячі засоби з кодом УКТ ЗЕД 2710129000 (у складі пропан, ізобутан, бутан). Під час митного оформлення сплачено акцизний податок. Товар буде продаватися торговим мережам за безготівковим розрахунком з таким же кодом. Чи потрібно при подальшому продажу сплачувати ще раз акцизний податок?
    14.08.2025158
  • Ліцензування торгівлі тютюновими виробами, ТВЕН, електронними сигаретами та рідинами
    Чи має право ФОП, маючи ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами, продавати інші нікотиновмісні продукти (ТВЕН, електронні сигарети)? Чи правильно, що можна продавати всі тютюнові вироби, крім рідин, якщо ліцензії на рідини немає?
    08.08.202531