• Посилання скопійовано

Паливні картки: чи потрібно зберігати чеки про заправку авто?

Підприємство придбаває пальне у постачальника з оплатою за безготівковим розрахунком (безпосередньо ТОВ у ТОВ), з яким підписаний договір та видані номерні паливні карти. Списання палива відбувається на підставі шляхових листів. Чи обов’язковим є зберігання фіскальних чеків при заправці працівників за картками на АЗС?

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Чеки заправки водіїв на АЗС можуть свідчити про факт передачі пального постачальником підприємству (заправка в бак авто). Зокрема, чек може свідчити, що конкретним працівником було заправлено певну кількість пального (зверніть увагу: лише заправлено, тобто отримано на АЗС), яке в подальшому, згідно з подорожнім листом, було використано у господарській діяльності підприємства (списано з обліку).

Своєю чергою, податківці у листі від 23.09.2016 р. №21048/10/26-15-40-03-19 зазначали, що підтвердженням факту отримання пального можуть бути видаткові документи або чеки терміналів, що формуються безпосередньо в момент фактичного отримання пального з АЗС.

У випадку, коли працівник підприємства заправляється за допомогою паливної картки пальне вважається виданим саме на підприємство, а не на працівника (зокрема, як у випадку, коли працівнику видаються паливні талони). А отже, обов’язку відзвітувати саме про отримання такого пального у нього не виникає. Тому вважаємо, що відсутність чеку з АЗС про заправку не призводить до негативних наслідків, оскільки підтвердженням отримання пального підприємством від постачальника в даному випадку є видаткова накладна, що складається в кінці місяця.

Однак, варто звернути увагу, що використане працівниками пальне та його залишки в автомобілях на кінець місяця повинні співпадати з обсягом пального, що зазначається у видатковій накладній. Тобто, не повинно бути «загубленого» пального, яке не відображено у подорожніх листах (тобто використаного у господарських цілях) або не знаходиться у баку авто на кінець місяця (є ще не використаним). Таким чином, в даному випадку, коли постачальник надає підприємству видаткову накладну на пальне за місяць, відсутність чеків не буде мати жодних наслідків, за умови відсутності фактів використання працівниками пального не у господарській діяльності підприємства.

Зокрема, підтвердженням обсягу отриманого пального за конкретною паливною карткою може бути відомість з деталізацією заправок конкретних паливних карток за місяць (разом із видатковою накладною, що підтверджує факт відвантаження певної кількості пального протягом місяця). Така відомість (деталізований акт) надається постачальником пального.

Крім того, зазначимо про необхідність прив’язати у формі наказу або розпорядження конкретної паливної картки до певного працівника.

Зауважимо, що наведена у відповіді ІПК податківців призначена для конкретного платника податків, а тому, якщо підприємство бажає себе убезпечити, воно може отримати власну ІПК від податківців з цього питання.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Склад комісії при інвентаризації пального на вимогу ДПС
    За вимогою податкової служби для перевірки ПДВ необхідно провести інвентаризацію палива в єврокубах. На транспортному підприємстві присутні лише власник і директор, бухоблік ведеться на аутсорсингу. Кого включити до складу інвентаризаційної комісії? Які особливості складання наказу про інвентаризацію та інвентаризаційного опису?
    22.11.202410
  • Бармен розбив пляшку з алкоголем: що з акцизом?
    Бармен розбив пляшку шампанського. Чи потрібно дану операцію проводити через РРО? Як вплине списання такої пляшки на акциз?
    21.11.202444
  • Як продати пальне військовій частині з оплатою від благодійного фонду?
    Підприємство веде діяльність з оптової торгівлі пальним і хоче продати пальне військовій частині. Платити за це пальне буде благодійний фонд. Як складати первинні документи в такому разі: видаткову, акцизну та податкову накладні складати на військову часину чи на фонд, який є платником?
    20.11.202417
  • Чи потрібна ліцензія при придбанні алкоголю для виробничих потреб?
    ТОВ є дистриб'ютором підакцизних товарів, зокрема, алкоголю, отримало лист від покупця з проханням продати 2 літра коньяку для виробничих потреб. Ліцензії на продаж алкоголю покупець не має. Чи можна провести такий продаж?
    20.11.202416
  • Алкоголь придбали, а ліцензії на роздрібну торгівлю немає
    ТОВ – платник ЄП ліцензії на роздрібний продаж алкоголю немає. За замовленням ресторану поставили продукти та вино de la Cruz (УКТ ЗЕД 2204228400). Алкоголь замовили помилково, поверненню товар не підлягає. Чи може ТОВ використати цей алкоголь для приготування страв або реалізувати разово без ліцензії?
    19.11.202429