У вказаному випадку слід проаналізувати причини такої розбіжності, в тому числі в бухобліку та в СЕА РП. Оскільки різниця між фактичним залишком пального та залишком пального в СЕА РП досить велика, потрібно за можливості виявити причини такої розбіжності і в залежності від причин відкоригувати акцизний залишок.
Затверджених норм природних втрат для пального наразі немає, тож списати певну кількість пального як природні втрати не можна.
Якщо за результатами інвентаризації буде виявлено нестачу, і винну в нестачі особу встановлено відразу, то вона повинна відшкодувати нестачу: Дт 375 «Розрахунки з відшкодування завданих збитків» – Кт 28. У СЕА РП цю різницю слід списати як продаж пального кінцевому споживачу (винній особі)
Якщо винну особу відразу не встановлено або не встановлено взагалі – тоді суму нестач слід списати до складу витрат записом: Дт 947 – Кт 28, виходячи з первісної вартості пального. Одночасно на цю саму суму збільшують Дт 072 «Невідшкодовані нестачі та втрати від псування цінностей» (п. 4 розд. IV Положення №879). Установлено після відображення в обліку результатів інвентаризації – тоді на суму недостачі роблять запис: Дт 375 – Кт 716 «Відшкодування раніше списаних активів» і списують цю суму з Дт 072.
Помилки в обліку, пов'язані з несвоєчасним списанням пального, виправляються в періоді закінчення інвентаризації записами на суму балансової вартості запасів в операціях: реалізації: Дт 90 «Собівартість реалізації» – Кт 28; Дт 79 «Фінансові результати» – Кт 90.
Якщо різниця виникла через зайве списання пального, то на суму зайвого списання в бухобліку здійснюється запис: 90 «Собівартість реалізації» Кт 28 методом «сторно» – якщо пальне списане помилково в поточному звітному році; Дт 28 Кт 44 – якщо пальне списане в попередньому звітному році.
Загалом, потрібно виявити реальну причину розбіжностей, а потім врегулювати їх, зареєструвавши відповідні акцизні накладні залежно від причини виявлених розбіжностей.
Ще одна причина, яка може виникнути лише на АЗС, що реалізують пальне вроздріб через ПРК: це розбіжність між обсягом пального, приведеного до температури 15 градусів Цельсія, яка вказана у прибуткових накладних від постачальників, та фактичним обсягом пального, реалізованого через паливно-роздавальні колонки на АЗС, адже цей обсяг прирівнюється до обсягу пального, приведеного до 15 градусів Цельсія.
На нашу думку, цю розбіжність врегульовувати не потрібно, адже вона виникла внаслідок невідповідності між вхідним обсягом пального та реалізованим обсягом, що з початку була прописана у ПКУ, а не через якісь порушення чи помилки. Проте ця розбіжність не повинна бути дуже великою. У іншому разі повинні бути інші причини, які і треба з’ясувати.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити