Відповідно до п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює Кабінет Міністрів України (п.п. 133.4.5 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).
Пунктом 34 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що до затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 №37 (далі – Положення).
Для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до контролюючого територіального органу нижчого рівня за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Положення, а також копії установчих документів (п. 2 розд. ІІ Положення).
Контролюючі органи можуть проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах (п. 3 розд. ІІ Положення).
Згідно з п. 4 розд. ІІ Положення за результатами розгляду заяви, установчих документів контролюючими органами за місцезнаходженням неприбуткової установи та організації приймається рішення про:
внесення, повторне внесення неприбуткової установи або організації до Реєстру;
відмову у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру;
присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості.
Рішення за формою згідно з додатком 2 до Положення готується у двох примірниках - перший надається неприбутковій установі або організації, а другий залишається в контролюючому територіальному органі нижчого рівня.
Розгляд письмових звернень платників податків (юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців) та громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями, Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 №271, та Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року №1242 (далі – Інструкція №1242).
Пунктом 192 Інструкції №1242 визначено, що документи, в яких не зазначено строк виконання, повинні бути виконані не пізніше ніж за 30 календарних днів з моменту реєстрації документа в установі, до якої надійшов документ.
Враховуючи вищевикладене, рішення про внесення до Реєстру надається неприбутковій установі або організації у термін не більше ніж за 30 календарних днів з моменту реєстрації заяви за формою 1-РН та установчих документів в контролюючих органах.