• Посилання скопійовано

Імпорт з відстроченням платежу: нюанси погашення заборгованості та заповнення документації

Який максимальний термін погашення заборгованості перед іноземним контрагентом при імпорті товару? Як правильно заповнювати документи на митниці на умовах комерційного кредиту (на товар), наданого іноземним постачальником?

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 р №185/94-ВР (далі — Закон №185) імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку. 

При цьому, слід враховувати, що Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені ч. 1 ст. 2 Закону №185.

Керуючись таким правом, у п. 1 своєї постанови НБУ «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України»  від 04.12.2015 р. №863 постановив, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в ст. 1 та 2 Закону №185, здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Оскільки у запитанні йдеться про імпорт на умовах комерційного кредиту, тобто з відстроченням платежу, то зазначимо таке.

Ні Закон №185, ні Постанова НБУ №863 не передбачають спеціальних умов сплати заборгованості нерезиденту за поставлений товар, що придбавається резидентом України на умовах комерційного кредиту (з розстроченням чи відстроченням платежу). Не зазначено окремих підстав й для зняття вказаної імпортної операції з банківського контролю (Інструкція про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями, затверджена постановою Правління НБУ від 24.03.1999 р. №136).

Відтак, у разі, якщо ЗЕД-контрактом буде передбачено поставка (імпорт) товару на територію України на умовах комерційного кредиту, слід враховувати строки розрахунків за операціями з імпорту товарів, які встановлюються постановами НБУ на період до шести місяців. Але на сьогодні цей строк не може перевищувати 90 днів. Строки, які перевищують 90 днів, вимагають отримання висновку Мінекономрозвитку про їх продовження*.

Щодо заповнення документів на митниці, то звертаємо увагу на те, що відповідно до ч. 1 ст. 416 Митного кодексу України (МКУ) митний брокер - це підприємство, що надає послуги з декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Відповідно до ст. 418 МКУ агент з митного оформлення - це фізична особа - резидент, що перебуває в трудових відносинах з митним брокером і безпосередньо виконує в інтересах особи, яку представляє митний брокер, дії, пов'язані з пред'явленням органу доходів і зборів товарів, транспортних засобів комерційного призначення, а також документів, потрібних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Агент з митного оформлення має право виконувати свої функції з пред'явлення органу доходів і зборів товарів, транспортних засобів комерційного призначення, а також документів, потрібних для їх митного контролю та митного оформлення, у будь-якому органі доходів і зборів України.

Тож, підприємство на загальних підставах при імпорті товарів за комерційним кредитом буде складати митну декларацію самостійно, або може звернутися до митного брокера або агента щодо митного оформлення. Порядок заповнення митної декларації затверджено постановою КМУ від 21.05.2012 р. №450.

____________________

Порядок продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2007 р. №1409.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/ЗЕД

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ЗЕД»

  • Який код УКТ ЗЕД вказати при списанні товару, придбаного більше 10 років тому?
    Підприємство списує матеріали, придбані у 2006 році. У зв’язку зі змінами, в зведеній ПН з кодом причини 13 треба вказувати УКТ ЗЕД. Наразі чинна версія УКТ ЗЕД 2020 року. Який УКТ ЗЕД зазначити в ПН?
    13.11.202449
  • Помилка у митній вартості товару та аркуш коригування до МД
    Підприємство розмитнило передоплачений товар, вартість якого була 41705 євро. При розмитненні товара була допущена помилка в МД у митній вартості, яку зазначили в сумі 41500 євро. Фактично був отриманий весь товар на суму 41705 євро. Тепер митниця буде оформляти аркуш коригування і донараховувати мито і ПДВ на 205 євро. Як це відобразити в обліку?
    08.10.202481
  • Експорт виставкових зразків готової продукції за ціною нижчою від собівартості
    Підприємство на загальній системі оподаткування, платник ПДВ, виробник меблів. Воно бере участь у виставці меблів за кордоном. Для тимчасового вивезення меблів на виставку скористалися послугою Карнет. Під час виставки знайшли покупця на виставкові меблі. Позаяк меблі під час виставки частково втратили свій вигляд, чи можна продати їх за собівартістю або ціною нижчою від собівартості? Якщо так, то які особливості такого продажу?
    27.09.202466
  • Податок з доходів нерезидента, який надає посередницькі послуги резиденту
    Підприємство – резидент України уклало договір з резидентом Польщі - E100 International Trade (є довідка резидента). Підприємство сплачує авансові платежі – компенсація дорожнього збору, переправи поромом та винагорода. Протягом місяця резидент витрачає ці кошти, а за результатами місяця нерезидент надає акт, зазначаючи фактичні витрати. Як оподаткувати ці виплати?
    27.09.202444
  • Що робити, якщо імпортували товар за 1200 євро, а повернули постачальнику за 1600 євро?
    Підприємство придбало товар у нерезидента за 1200 євро. Товар не задовольнив покупця, тому постачальник погодився на повернення товару і коштів, а також компенсувати транспортні витрати. На митниці оформили повернення в режимі експорту, але за імпортним контрактом. Інвойс постачальнику і вартість товару згідно з МД - 1800 євро: 1200 євро + 600 євро вартість транспортних послуг. Як відобразити це в бухобліку: як повернення чи як реалізацію? Чи застосовується ставка ПДВ 0% на всю суму 1800 євро, при тому, що оформлена МД типу ЕК 10, а вказано імпортний контракт?
    18.07.202457