Головна Усі консультації Держрегулювання ЗЕД

Імпорт (ввезення) пального на територію України під час воєнного стану: які особливості?

Підприємство – платник ЄП за ставкою 2% планує імпорт дизельного пального з Молдови. Перевезення пального здійснюється власним автомобілем. До березня 2022 року підприємство торгувало пальним тільки по Україні вроздріб та гуртом. Які особливості імпорту пального є зараз?

Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Пр цьому імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним –  ст. 15 Закону №481. Якщо вже є одна з вищевказаних ліцензій, для імпорту пального окрему ліцензію отримувати не потрібно.

Імпорт пального, як і будь-якого іншого товару, оформляється імпортною митною декларацією. Як правило, імпорт товарів для вільного обігу на території України оформлюється митною декларацією типу ІМ 40 (ІМ – ввезення, 40 - імпорт (випуск для вільного обігу), крім позначеного кодом 42). Ці митні класифікатори затверджені наказом Мінфін №1011.

Порядок складання акцизної накладної регламентовано Порядком №729.

У разі ввезення пального акцизну накладну складають в одному примірнику, цифровий код операції для такої акцизної накладної — «4» — ввезення (імпорт) пального на митну територію України. Підставою для зазначення в акцизній накладній коду операції «4» є митна декларація, оформлена відповідно до вимог МКУ — п. 4 розділу ІІ Порядку №729.

Згідно з п. 6 розділу ІІ Порядку №729, в акцизних накладних, складених на операції з ввезення пального на митну територію України, у відповідних рядках зазначають:

  • цифровий код операції «4» (для акцизної накладної, яку складають в одному примірнику);
  • одну з ознак щодо умов оподаткування (або «0», або «2», або «3», або «4»). У загальному випадку, в тому числі і при ввезенні пального за нульовою ставкою акцизу умова оподаткування буде «0»;
  • напрям використання «0». Якщо за даними додаткової митної декларації збільшився обсяг ввезеного на митну територію України пального в літрах, приведених до температури 15 °C, в акцизних накладних, складених на операції з реалізації таких обсягів збільшення пального, зазначають напрям використання «17».

Далі, відповідно до п. 20 розділу ІІ Порядку №729, в акцизній накладній, складеній під час ввезення пального на митну територію України (код операції «4») на операції з розподілу обсягу ввезеного пального для розподілу пального між акцизними складами пересувними, наводять реквізити особи (платника податку), що ввозить пальне на митну територію України, як особи, що реалізує та отримує пальне. При цьому бензовоз, у якому було ввезено пальне, зазначається як акцизний склад пересувний, з якого відпущено та на який отримано пальне.

Щодо заповнення решти реквізитів АН на ввезення пального див. «ЗІР» категорії 114.11.03,  питання «Яким чином заповнюється акцизна накладна при ввезенні пального на митну територію України? – бензини,  та нашу новину тут. Зокрема, в акцизній накладній на ввезення пального (код операції «4») слід навести реквізити митної декларації:

  • код напрямку переміщення – імпорт – ІМ
  • код митного режиму – 40
  • код типу декларації  – можливі коди АА, ДЕ, або інші.
  • дата, номер митної декларації.

Перші три реквізити можна знайти у графі 1 митної декларації у правій верхній частині.

Номер митної декларації – це крайні цифри праворуч після символу «/» в реквізиті «А Митний орган відправлення/експорту/призначення» у правій верхній частині декларації.

Дата митної декларації – це дата завершення митного оформлення.

АН в одному примірнику реєструється не пізніше наступного дня після оформлення митної декларації.

Тимчасово, з 18.03.2022 р., на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, встановлено нульові ставки акцизного податку на деякі товари – бензини, дизель, скраплений газ, бутан, ізобутан тощо – п. 41 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ.

Проте ці нульові ставки акцизу не впливають на порядок складання акцизних накладних на реалізацію такого пального. Єдина відмінність в тому, що для реєстрації такої АН не потрібно сплачувати акцизний податок.

Платники ЄП за ставкою 2% звільняються від обов’язку нарахування та сплати ПДВ за операціями з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, та при ввезенні товарів на митну територію України, а також від подання податкової звітності з ПДВ, а їх реєстрація платником ПДВ є призупиненою. Під призупиненням реєстрації платником ПДВ розуміється, що для платників «спецгрупи» призупиняються права та обов’язки, встановлені розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ (у тому числі щодо формування податкового кредиту) на період перебування у такій «спецгрупі».

А операції, здійснені платником «спецгрупи», вважаються такими, що не є об’єктом оподаткування ПДВ.

При цьому для таких платників ПДВ обрахунок показників, визначених ст. 200-1 ПКУ, призупиняється на період використання особливостей оподаткування.

Докладніше про це ми писали тут

Бухоблік імпортованого пального ведеться так само, як і пального, придбаного в українських постачальників, тільки замість субрахунку 631 буде субрахунок 632, а також можуть виникати курсові різниці, якщо пальне імпортується на умовах подальшої оплати. Докладніше про це ми писали тут.

 ***

Читайте також:

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 64 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Єгорова Юлія
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / ЗЕД
Теги:
Автотранспорт , Єдиний податок , Імпорт , Пальне

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 4

Новини по темі

Консультації по темі