Відповідно до ст. 1 Закону України від 29.11.2001 р. №2866-III “Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку” об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Відповідно до ст. 7 Закону №2866 статут об'єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства. У статуті має бути визначено таке, зокрема, як:
- назва і місцезнаходження об'єднання;
- мета створення, завдання та предмет діяльності об'єднання;
- джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання;
- порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат.
Відповідно до ст. 10 Закону №2866 органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об'єднання.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону №866 до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема,:
- затвердження статуту об'єднання, внесення змін до нього;
- обрання членів правління об'єднання;
- визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління.
До компетенції правління відноситься, зокрема, розпорядження коштами об'єднання відповідно до затвердженого загальними зборами об'єднання кошторису (ч. 20 ст. 10 Закону №2866).
Водночас зазначимо, що ОСББ реєструються в порядку, передбаченому Законом України від 15 травня 2003 року №755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (ч. 24 ст. 6 Закону №2866).
В Єдиному державному реєстрі юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань зазначається саме посада — голова правління ОСББ. Оскільки ми говоримо не про штатну посаду — керівника директора тощо, а саме про голову правління ОСББ зі статусом визначеним Законом №2866 та статутом ОСББ, то сума оплати голови правління, джерела фінансування (не залежно від наявності чи відсутності найманих працівників), періодичність виплат передбачається саме статутом ОСББ. За наявності найманих працівників статутом має передбачатись фінансування всього правління (голови та членів правління як найманих працівників).
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись