• Посилання скопійовано

Самозайнята особа при зміні місця проживання обов'язково повідомляє ДПІ

Самозайнята особа (адвокат) змінила місце проживання. Чи треба перереєстровуватись за новим місцем проживанням в ДПІ та в ПФУ? Які документи необхідно подати?

Відповідно до п. 65.2 ПКУ облік самозайнятих осіб здійснюється шляхом внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр) записів про державну реєстрацію або припинення підприємницької діяльності, незалежної професійної діяльності, перереєстрацію, постановку на облік, зняття з обліку, внесення змін стосовно самозайнятої особи, а також вчинення інших дій, які передбачені Порядком обліку платників податків, зборів.

Відповідно до п. 65.7 — 65.9 ПКУ фізичній особі, яка провадить незалежну професійну діяльність, видається довідка про взяття на облік платника податків контролюючим органом із зазначенням строку, якщо такий строк вказаний у свідоцтві про реєстрацію чи іншому документі (дозволі, сертифікаті тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. 

Довідка про взяття на облік самозайнятої особи втрачає чинність з моменту виникнення змін у даних про фізичну особу, які зазначаються у такій довідці, та підлягає заміні у контролюючому органі. 

Самозайняті особи зобов'язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін

Зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

Відповідно до п. 9.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Мінфіну від 09.12.2011 року №1588у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з цим Порядком, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов'язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП, №5-ОПП подається з позначкою "Зміни" або за формою №1-РПП - з позначкою "Перереєстрація, зміни".

Відповідно до пп. 1 п. 6.7 Порядку № 1588 для взяття на облік фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність (в нашому випадку — адвокат), у строк 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, зобов'язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання:

  • заяву за формою5-ОПП (додаток 9);
  • копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, якщо заявник є адвокатом, який провадить адвокатську діяльність індивідуально.

При подачі документів пред'являються оригінали цих документів.

Отже, адвокату, який змінив місце проживання (місця реєстрації), слід подати до органу ДФС за попереднім місцем обліку протягом одного місяця (п. 65.9 ПКУ) з дня виникнення таких змін реєстраційну заяву за формою №5-ОПП з позначкою "Зміни" та копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю.  

Реєстр самозайнятих осіб, який є складовою Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, відповідно навіть при зміні району міста всі зміни подаються до ДПІ за попереднім місцем обліку. 

Довідка про взяття на облік підлягає заміні та надається безоплатно (п. 65.6, 65.8 ПКУ).

Щодо внесення змін до облікових даних з ЄСВ, то відповідно до ч. 2, 3 ст. 5 Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” взяття на облік платників єдиного внеску, зазначених у пунктах 2 - 14 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється органом доходів і зборів з внесенням відповідних відомостей до реєстру застрахованих осіб. 

Платникам єдиного внеску, зазначеним у пункті 5 частини першої статті 4 (для самозайнятих осіб) цього Закону, на яких не поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у порядку, встановленому Мінфіном, за погодженням з Пенсійним фондом безоплатно надсилається повідомлення про взяття їх на облік.

При цьому, подання жодних додаткових документів про внесення змін до облікових даних з  ЄСВ ні ПКУ, ні Законом № 2464 не передбачено.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202436
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202415
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202422
  • Чи є ТОВ контролюючою особою КІК?
    ТОВ 1, платник податку на прибуток, має засновника - фізособу (97%). А ця фізособа є також засновником (51%) ТОВ 2 нерезидента. Хто буде контролюючою особою для ТОВ 2: ТОВ 1 чи фізособа?
    29.02.202431
  • Як оподатковується спеціальна бюджетна дотація за утримання великої рогатої худоби (корів)?
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало державну допомогу на утримання корів у 2023 р. Чи є сума цієї допомоги об'єктом оподаткування податком на прибуток?
    12.02.202428