• Посилання скопійовано

Чи включається до витрат підприємця оплата за ліцензію, якщо доходу підприємець не отримував?

Підприємець перейшов на загальну систему з 01.04.2017 року. В квітні 2017 р. діяльність не здійснював, але заплатив за ліцензію на торгівлю алкоголем та тютюном. Оплата за ліцензію включається до витрат підприємця, якщо доходу він не отримував?

1) Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності у них ліцензій. Закон який визначає основні засади роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, це Закон №481. Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів. Ліцензія видається терміном на один рік.

2) Перелік витрат, які безпосередньо пов'язані з отриманням доходів, встановлено п. 177.4 ПКУ. Серед таких є платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізособою — підприємцем (пп.177.4.3 ПКУ).Але право на витрати у підприємця виникає лише у періоді отримання доходу. Об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю.

3) Для визначення загального оподатковуваного доходу застосовується касовий метод, а при визначенні витрат враховуються тільки ті витрати, які пов’язані з отриманням доходу та підтвердженні відповідними документами про їх оплату;

4) Понесені витрати на ліцензію підприємець має право відобразити у витратах тільки у періоді отримання доходу. Наприклад, якщо підприємець отримує дохід у 3 кварталі, то сплачені суми за ліцензію у попередньому кварталі відносяться до витрат 3 кварталу.

5) Звітним періодом для підприємця на загальній системі є податковий рік (п.177.5 ПКУ). Проте, відповідно до пп.177.5.2 ПКУ, якщо протягом року підприємець перейшов із спрощеної системи на загальну, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, за умов запитання декларацію слід подати до 09.08.2017 р. за результатом діяльності 2 кварталу. Проте, сплачувати ПДФО протягом року не потрібно, у цьому випадку до 20 липня (а також до 20 жовтня) підприємець сплачує авансові платежі, які визначаються згідно з пп. 177.5.1 ПКУ. Але, якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від'ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується. Це означає, якщо підприємцем протягом 2 кварталу не буде отримано виручки, відповідно не буде чистого доходу, то об’єкт оподаткування відсутній, як і відсутні авансові платежі.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202417
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202426
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202423
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024111
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443