• Посилання скопійовано

ТзОВ хоче купувати, зберігати та продавати зерно: документальне оформлення

ТзОВ займається наданням послуг з ремонту та монтажу елеваторів. В наступному році підприємство хоче купувати, зберігати та продавати зерно та соняшникове насіння. Які документи потрібно оформити для цього виду діяльності, чи необхідна ліцензія?

Відповідно до ст. 7 Закону України від 02.03.2015 р №222-VIII "Про ліцензування видів господарської діяльності” наведений виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Серед них такі види діяльності як придбання, зберігання чи продаж зерна та/або соняшникового насіння не зазначений.

Втім, в Україні визначені спеціальні закони, які врегульовують наведені у запитанні види діяльності з її особливим правовим та дозвільним регулюванням.

Так, основні засади виробництва та обігу насіння, а також порядок здійснення державного контролю за ним визначені Законом України “Про насіння і садивний матеріал”. Зокрема, у ст. 15 Закону йдеться про необхідність сертифікації насіння, яке вводиться в обіг на території України. Порядок проведення сертифікації також визначений цим Законом, зокрема, у ст. 18.

Щодо розвитку ринку зерна, то правові, економічні та організаційні умови конкурентоспроможного виробництва і формування ринку зерна визначені Законом України “Про зерно та ринок зерна в Україні”, у ст. 7 якого вказано, що суб'єктами зберігання зерна є: зернові склади (елеватори, хлібні бази, хлібоприймальні, борошномельні і комбікормові підприємства), суб'єкти виробництва зерна, які зберігають його у власних або орендованих зерносховищах, та інші суб'єкти господарювання, які беруть участь у процесі зберігання зерна (див. також Лист Держінспекції сільського господарства від 21.01.2014 р. №422/4-2/2-14).

У ст. 19 цього Закону зазначено, що діяльність суб'єктів зберігання зерна щодо визначення обсягів зерна, що знаходиться на зберіганні чи зберігається у власних або орендованих зерносховищах здійснюється шляхом декларування зерна. Порядок декларування зерна визначений постановою КМУ від 12.12.2002 р. №1877

Також цей Закон оперує таким поняттям як зерновий склад — це суб'єкт підприємництва, що є власником зерносховища і надає фізичним та юридичним особам послуги із зберігання зерна з видачею складських документів на зерно та в передбаченому законом порядку отримав право на здійснення такої діяльності шляхом участі в Гарантійному фонді виконання зобов'язань за складськими документами на зерно. 

Цим Законом також визначений порядок зберігання зерна та складські документи на підтвердження прийняття зерна на зберігання та його видачі з зернового складу, визначений порядок підтвердження якості зерна та інші документи, необхідні для здійснення діяльності щодо зберігання зерна та його реалізації.

Загальні документи, що стосуються безпосередньо зерна та насінневих культур наведені у наступних документах:

1) ДСТУ 4138-2002 "Насіння сільськогосподарських культур. Методи визначення якості" (ДСТУ 4138-2002)

2) ДСТУ 2240-93 "Насіння сільськогосподарських культур. Сортові та посівні якості. Технічні умови" (ДСТУ 2240-93).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202417
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202426
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202423
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024111
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443