• Посилання скопійовано

Замінили РРО — не забудьте про алкогольну ліцензію

Магазин реалізує, зокрема, алкогольні напої. Замінили старий РРО новим — чи потрібно тепер замінити й ліцензію?

У частині 30 ст. 15 Закону №481 прописано: у випадку зміни відомостей, зазначених у виданій підприємству ліцензії (за винятком змін, пов'язаних з реорганізацією суб'єкта господарювання), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб'єкта господарювання протягом трьох робочих днів видасть вам ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін. Зазначимо, що в додатку до ліцензії вказують перелік РРО та інформацію про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які є у місці торгівлі.

На перший погляд, вам слід замінити ліцензію. Але давайте не поспішати з висновками.


Адже додатково таку ситуацію розтлумачили фахівці ДПАУ в листі від 11.11.2010 р. №6349/32-0415. У ньому, зокрема, вказано: «у випадку заміни або збільшення (зменшення) кількості електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій) суб'єкту господарювання необхідно подати до органу ліцензування (регіонального управління Департаменту САТ ДПА України в АР Крим, області, мм. Києві та Севастополі) заяву, довідку податкової служби про реєстрацію нових (або виключення діючих) електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій) та додаток до діючої ліцензії, в який потрібно внести зміни».

Тож вам слід скласти та подати заяву про внесення змін та/або доповнень до виданих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями переліку електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій). Її форма міститься у додатку 2 до наказу №245-1. До заяви слід додати довідку податкової про реєстрацію нового РРО та зняття з обліку старого, а також долучити додаток до ліцензії, до якої ви вноситимете зміни. Новий додаток до ліцензії вам оформлять на окремому бланку (додаток 3 до наказу №245) з урахуванням усіх зазначених вами РРО.

---------1-----------

Наказ Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПАУ від 10.05.2011 р. №245 «Про затвердження форм заяв».

----------------------

На підставі поданих документів та підтвердження сплати плати за ліцензію за кожен додатково введений РРО орган ліцензування вносить зміни до додатка до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Зауважимо: на думку автора, у період переоформлення додатка до ліцензії краще не ризикувати та алкогольними напоями не торгувати, адже в абз. 6 ч. 2 ст. 17 Закону №481 передбачено санкцію за роздрібну торгівлю алкогольними напоями через РРО або КОРО, не зазначені у ліцензії. За такий проступок до вас можуть застосувати санкцію в розмірі 200% вартості продукції, реалізованої через такий не зазначений у ліцензії РРО (КОРО), але не менше ніж 1000 грн. Рішення про застосування штрафів, передбачених частиною 2 цієї статті, приймають органи ДПС та/або орган, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Якщо ж ви не сплатите належну санкцію, то цілком можливо, що штраф з вас стягнуть на підставі рішення суду (ч. 4 і 5 ст. 17 Закону №481). Тому на період зміни додатка до ліцензії варто все ж таки не проводити розрахунки з продажу алкоголю як через старі, так і через нові РРО, але при цьому, на думку автора, можна провадити торгівлю через ті РРО, які вже зазначено в ліцензії та яких не торкнулися зміни.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Брюховицький Василь

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202425
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202435
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202427
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024116
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443