• Посилання скопійовано

Несвоєчасне внесення плати за торговий патент

Фізособа — підприємець, яка здійснює діяльність з надання побутових послуг населенню, а саме послуг з виготовлення фотографій для документів, портретів, сімейних фотографій тощо, сплатила cуму збору за квітень після закінчення граничного строку сплати — 20.03.2013 р. Чи буде у цьому випадку анульовано дію патенту через несвоєчасну сплату?

Згідно зі ст. 10 Податкового кодексу збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності (далі — збір) належить до місцевих податків і зборів та є обов'язковим до сплати на території відповідних територіальних громад.

Платниками збору відповідно до пп. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 зазначеного Кодексу є суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи — підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують у встановленому цією статтею порядку торгові патенти та здійснюють, зокрема, діяльність з надання платних побутових послуг за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України.


Перелік платних побутових послуг, на провадження діяльності з надання яких придбавається торговий патент, затверджено постановою № 1258. До цього переліку включено послуги з виконання фоторобіт (коди 01.140.01 — 01.140.12).

Граничні строки сплати збору за провадження діяльності з надання платних послуг визначено пп. 267.5.2 п. 267.5 ст. 267 Податкового кодексу, а саме — щомісяця не пізніше 15 числа місяця, що передує звітному.

Тобто останнім днем сплати збору за провадження діяльності з надання платних послуг встановлено 15 число місяця, що передує звітному. У разі якщо останній день сплати припадає на вихідний або святковий день, сплата збору здійснюється не пізніше останнього робочого (банківського) дня, що передує законодавчо встановленому граничному строку сплати.

Пунктом 125.1 ст. 125 Податкового кодексу встановлено, що несплата (неперерахування) суб'єктом господарювання сум збору в порядку та строки, визначені цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 50% ставок збору, встановлених ст. 267 зазначеного Кодексу.

Відповідно до пп. 267.7.4 п. 267.7 ст. 267 Податкового кодексу в разі невнесення суб'єктом господарювання збору в установлений цією статтею строк дія такого патенту анулюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому відбулося таке порушення.

При цьому якщо суб'єкт господарювання, в якого анульовано дію патенту, продовжує здійснювати діяльність, передбачену ст. 267 Податкового кодексу, вважається, що така діяльність здійснюється без отримання відповідних торгових патентів з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому відбулося таке порушення.

Відповідальність за здійснення діяльності без отримання відповідних торгових патентів передбачено п. 125.1 ст. 125 зазначеного Кодексу.

Отже, торговий патент підлягає анулюванню, якщо суб'єкт господарювання не вніс плату за торговий патент до першого числа звітного місяця (кварталу) з одночасним нарахуванням штрафу у розмірі 50% ставки збору.

У даному випадку суб'єкт господарювання здійснив сплату до першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому відбулося порушення граничних строків сплати збору, і до нього буде застосовано лише штраф за несвоєчасну сплату відповідно до п. 125.1 ст. 125 Податкового кодексу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    Сьогодні 10:0216
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202426
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202423
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024111
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443