• Посилання скопійовано

Про подання декларації без печатки орган ДФСУ не попереджають

З 30.10.2014 р. юрособи мають право не використовувати печатки. Чи могли ми подавати податкову звітність без печатки вже за листопад 2014 р.? Чи треба повідомляти податкові органи про знищення печатки?

Нагадаємо, що Законом України від 15.04.2014 р. №1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» (набрав чинності 30.10.2014 р.) внесено зміни до низки кодексів та законів України, які спрямовані, зокрема, на запровадження відмови від обов'язковості та перехід до добровільності використання печаток госпсуб'єктами приватного права.

Водночас сфери податкових відносин цей закон не стосується.


Як бути в цій ситуації? Загалом, за роз'ясненням Мін'юсту (лист від 14.08.2014 р. №6820-0-4-14/8.1), при вирішенні питання подальшого використання печаток (йдеться про період починаючи з 30.10.2014 р. і на майбутнє) підприємству слід керуватися статутом, а також внутрішніми документами юрособи, прийнятими її органами управління. Тобто під час оформлення первинних документів підприємство самостійно визначає (скажімо, наказом по підприємству) невикористання печаток та/або їх знищення.

Коли ж ідеться про подання податкової звітності, то, відповідно до п. 48.3 ПКУ, податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити, як, зокрема, підписи платника податку — фізособи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

При цьому самі форми податкової звітності передбачають місце для печатки. І ми не виключаємо можливості створення перешкод (через нерозуміння ситуації особами, які приймають податкову звітність) у разі подання декларації платниками податків у паперовому вигляді без печатки взагалі.

Але це лише один бік медалі. Ті платники податків, які подають звітність в електронному вигляді, укладають з органами ДФСУ договори, що передбачають обов'язкову наявність як підпису (головного бухгалтера та/або керівника), так і печатки підприємства. Без останньої звітність не буде прийнято електронними засобами зв'язку.

На офіційному веб-порталі ДФСУ у ЗІР (роз'яснення у категорії 135.01) податкові органи доходять висновку, що нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов'язку платника податків повідомляти органи ДФС про отримання або знищення печатки. Щоправда, при цьому вони не забули послатися на п. 48.3 ПКУ.

По суті, вони мають рацію. А за формою — на нашу думку, йдеться про неподання копій чи оригіналів внутрішніх документів підприємства податковому органу про відмову від використання печаток (як на цьому наголошує Мін'юст).

Тому відсутність нормативних документів саме у сфері оподаткування щодо неповідомлення податкового органу про відмову від печаток дає право сміливим платникам податків подавати декларацію у паперовому вигляді без проставлення печатки. Обережні платники можуть додати до декларації загальні пояснення у довільній формі про прийняте рішення відмовитися від застосування печаток у своїй госпдіяльності, у т. ч. і при поданні обов'язкової податкової звітності.

Щодо електронної звітності, то тут доведеться скористатися приписами ч. 2 ст. 207 ЦКУ та запропонувати внести зміни до договорів, наприклад:

1) зі сертифікованими центрами (чи особами, які надають такі послуги) про видачу сертифіката відкритого електронного цифрового підпису (щодо печатки підприємства);

2) з постачальником примірника та пакетів оновлення ПЗ щодо обробки податкової звітності без печатки.

Отже, на нашу думку, якщо платники податків відмовляться від використання печаток, то з певної дати це має стосуватися всіх документів у госпдіяльності та внутрішнього документообігу по підприємству. Якщо ж підприємство печатку має та використовує, то за приписами ПКУ нею має скріплюватися і податкова звітність. Інакше звітність, подана без печатки, не вважається податковою (п. 48.7 ПКУ).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Підприємництво

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Підприємництво»

  • Зміна організаційно-правової форми підприємства: переведення працівників без звільнення
    Підприємство змінює організаційно-правову форму з ПрАТ на ТОВ, при цьому код підприємства за ЄДРПОУ не змінюється. Чи можливо переоформити людей з ПрАТ на ТОВ без звільнення, щоб не сплачувати компенсацію за невикористану відпустку та податки з неї; як правильно зробити запис у трудовій книжці?
    16.12.2021463
  • Отримання підприємцем послуг від фізичної особи: оподаткування
    Чи може ФОП отримувати послуги (за договором надання послуг) від фізичної особи, якщо буде сплачувати за нього ПДФО та військовий збір?
    05.11.2021351
  • Особливості діяльності ФОП, що надає бухпослуги
    Яких умов має дотримуватися ФОП, щоб здійснювати діяльність з надання бухгалтерських послуг? Як документально підтверджувати надання своїх послуг іншим ФОПам та юрособам?
    11.05.20213 1695
  • Оплата третьою особою: наслідки
    На розрахунковий рахунок ТОВ надійшли кошти від покупця Петренко П., який скористався послугою ПриватБанку «реєстрові поповнення» і авторизувався не сам, а через телефон іншої людини. В результаті в банківській виписці вказано «... від Петренко П. через Сидоренко С.». Чи можемо в обліку провести платіж і відвантаження на Петренка? Чи правомірна така оплата?
    22.05.20201 984
  • Зміна розміру відрахувань держпідприємств: з якої дати починає діяти?
    Чи має право ДП застосовувати при звітуванні за І квартал 2020 року зменшений норматив відрахування чистого прибутку (передбачений постановою КМУ №349), якщо на момент звітування Постанову було прийнято, оприлюднено, але не опубліковано?
    19.05.2020163