• Посилання скопійовано

Штатний розпис є обов’язковим внутрішнім кадровим документом підприємства

Чи зобов’язане підприємство мати штатний розпис? Якщо протягом року до нього вносяться зміни, чи треба затверджувати новий чи достатньо просто наказу?

Відповідно до ч. 3 ст. 64 ГКУ, підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Щодо необхідності складання штатного розпису та відповідальності за його нескладання Мінпраці України виклало свою позицію в листі від 27.06.2007 р. №162/06/187-07. На думку Мінпраці, затвердження штатного розпису на підприємстві є обов'язковим. Його відсутність вважається порушенням вимог законодавства про працю, за яке роботодавець може нести адміністративну відповідальність відповідно до ч. 1 ст. 41 КпАП, а саме накладення штрафу на посадових осіб від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 1700 грн).

Щодо оформлення штатного розпису. Штатний розпис є важливим внутрішнім документом підприємства, яким затверджується організаційна структура підприємства, а також визначається кадрова політика щодо кількості працівників, посад, розміру окладів.


Штатний розпис містить у собі перелік посад відповідно до структурного підрозділу в порядку підпорядкованості і підпорядкованості працівників усередині структурних підрозділів із зазначенням їх кількості та розмірів посадових окладів. У разі якщо для здійснення господарської діяльності підприємства немає необхідності в цілій штатній одиниці на певній посаді, то штатним розписом може бути встановлено 0,5 або 0,25 штатної одиниці працівника. У штатному розписі слід зазначати і вакантні посади, оскільки на підставі цього документа планується необхідна чисельність працівників. Незважаючи на те що роботодавець самостійно визначає структуру підприємства та кількість штатних працівників, обов'язковою залишається умова, що при розробці та затвердженні штатного розпису він повинен присвоювати штатним одиницям тільки ті найменування посад і професій, які відповідають Класифікатору професій ДК 003:2010-1. Відповідно до посад, затверджених у штатному розписі підприємства, складаються накази про прийняття працівників на роботу, а також вчиняються записи в трудових книжках працівників.

1  - Затверджений наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 р. №327.

Штатний розпис затверджується, як правило, на початку року керівником підприємства і діє протягом відповідного року. Затвердження керівником підприємства штатного розпису здійснюється шляхом оформлення спеціального наказу. Зміни до штатного розпису вносяться у разі введення нових штатних одиниць, змін розміру оплати праці або істотних умов праці (систем і розмірів оплати праці, розрядів тощо). Водночас кількість та періодичність таких змін протягом року законодавчо не обмежена. Зміни до штатного розпису оформлюються в тому ж порядку, в якому затверджувалися попередні відомості — тобто новим штатним розписом, затвердженим наказом керівника підприємства.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Підприємництво

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Підприємництво»

  • Зміна організаційно-правової форми підприємства: переведення працівників без звільнення
    Підприємство змінює організаційно-правову форму з ПрАТ на ТОВ, при цьому код підприємства за ЄДРПОУ не змінюється. Чи можливо переоформити людей з ПрАТ на ТОВ без звільнення, щоб не сплачувати компенсацію за невикористану відпустку та податки з неї; як правильно зробити запис у трудовій книжці?
    16.12.2021399
  • Отримання підприємцем послуг від фізичної особи: оподаткування
    Чи може ФОП отримувати послуги (за договором надання послуг) від фізичної особи, якщо буде сплачувати за нього ПДФО та військовий збір?
    05.11.2021343
  • Особливості діяльності ФОП, що надає бухпослуги
    Яких умов має дотримуватися ФОП, щоб здійснювати діяльність з надання бухгалтерських послуг? Як документально підтверджувати надання своїх послуг іншим ФОПам та юрособам?
    11.05.20213 0905
  • Оплата третьою особою: наслідки
    На розрахунковий рахунок ТОВ надійшли кошти від покупця Петренко П., який скористався послугою ПриватБанку «реєстрові поповнення» і авторизувався не сам, а через телефон іншої людини. В результаті в банківській виписці вказано «... від Петренко П. через Сидоренко С.». Чи можемо в обліку провести платіж і відвантаження на Петренка? Чи правомірна така оплата?
    22.05.20201 485
  • Зміна розміру відрахувань держпідприємств: з якої дати починає діяти?
    Чи має право ДП застосовувати при звітуванні за І квартал 2020 року зменшений норматив відрахування чистого прибутку (передбачений постановою КМУ №349), якщо на момент звітування Постанову було прийнято, оприлюднено, але не опубліковано?
    19.05.2020163